پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ انواع عایق حرارتی در اصفهان با قیمت عالی

  • ۰
  • ۰

بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق بندی ساختمان

دانسیته پشم سنگ بر قدرت عایق بندی آن تاثیر بسزایی دارد. امروزه تولید انواع پشم سنگ با دانسیته های مختلف امکان پذیر شده است. به همین دلیل لازم است بهترین دانسیته پشم سنگ را بر اساس کاربرد مورد نظر خود انتخاب کرده و خریداری نماییم.

عایق کاری ساختمان

تولید پشم سنگ با کیفیت های مختلف باعث شده تا بتوان از این نوع عایق صوتی و حرارتی برای عایق ساختمان استفاده نمود. عایق بندی دیوارها، کف، سقف و لوله های پکیج به کمک انواع پشم سنگ امکان پذیر است. البته به شرطی که بهترین پشم سنگ با بهترین دانسیته و ضخامت انتخاب شود.

دانسیته پشم سنگ یکی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت و کارایی این عایق است. امروزه انواع پشم سنگ در کارخانه های مختلف تولید می شوند. هر یک از این گونه ها دانسیته های مختلفی دارند که بر اساس نوع کاربرد آن ها انتخاب خواهد شد. واحد دانسیته پشم سنگ به صورت کیلوگرم بر متر مکعب تعریف می شود. هر چه مقدار دانسیته پشم سنگ بیشتر باشد، قدرت عایق بندی آن بیشتر خواهد بود. با این حال انتخاب بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق بندی ساختمان کاملا به نظر مهندسان و کارشناسان ساختمان بستگی خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ساختار پشم سنگ بپردازیم. خواهیم دید که دانسیته انواع پشم سنگ بر کارایی آن اثر داشته و کیفیت آن را تغییر می دهد.

عایق پشم سنگ چیست و آن را چگونه می سازند؟

در دنیای امروز پشم سنگ یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی به شمار می رود که توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. این عایق یک عایق طبیعی به حساب می آید که از مواد طبیعی ساخته می شود. بازالت (نوعی سنگ آذرین و آتشفشانی) و سرباره کوره های فولادی مواد اصلی تشکیل دهنده پشم سنگ هستند. این دو ماده باید به درون یک کوره وارد شده و به دمای بالایی برسند. سپس مواد مذاب به دست آمده در یک محفظه گردان (سانتریفیوژ) وارد می شوند تا با سرعت مشخصی بچرخند. در نهایت الیاف ظریفی از این ترکیب به دست می آید که مبنای تولید رول های پشم سنگ هستند.

دانسیته پشم سنگ در مرحله فشرده سازی الیاف تولید شده اهمیت پیدا می کند. البته در این مرحله لازم است ضخامت پشم سنگ نیز در نظر گرفته شود. از آن جا که ضخامت می تواند مقادیر مختلفی داشته باشد، طبیعی است که چگالی یا دانسیته پشم سنگ نیز دستخوش تغییر گردد. به این ترتیب، تولید پشم سنگ با ضخامت و دانسیته مختلف بر اساس اصول کارشناسی و مهندسی باید انجام گیرد.

ویژگی های عایق پشم سنگ چیست و چه ارتباطی با دانسیته آن دارد؟

در دنیای امروز انواع آلودگی ها از جمله آلودگی های صوتی منجر به سلب آرامش افراد در محیط زندگی آن ها شده است. از سوی دیگر وجود حجم بالای سر و صدا در یک محیط کار می تواند تمرکز افراد را به هم زده و بازده کار را پایین آورد. بنابراین، بهتر است به دنبال یک راه حل مناسب و کاربردی باشیم تا بتوانیم از میزان آلودگی صوتی در محیط بکاهیم. از سوی دیگر، پیشگیری از به هدر رفتن انرژی چه در فصل سرد و چه در فصل گرم می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند. عایق پشم سنگ یک عایق بی نظیر و معدنی با کمترین آلودگی های محیطی است که می تواند انواع ساختمان را از نظر انتقال صوت و حرارت عایق بندی کند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم عایق های پشم سنگ، استفاده از آن به عنوان عایق ضد حریق است. یعنی اگر در بافت یک ساختمان به کار برده شود، از انتقال آتش به قسمت های دیگر آن ساختمان جلوگیری خواهد کرد. عایق پشم سنگ در مقابل رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد.

همه این خواص زمانی به بهترین شکل ارائه می شود که بهترین دانسیته پشم سنگ برای هر کاربرد استفاده گردد. این مساله به نظر کارشناسان و مهندسان طراح بستگی خواهد داشت.

دانسیته پشم سنگ چقدر است؟

به این سوال که دانسیته پشم سنگ چقدر است، نمی توان پاسخ واحد داد. زیرا امروزه تولید پشم سنگ با ضخامت ها و دانسیته های مختلف انجام می گیرد. بنابراین، مقدار دانسیته هر لایه از عایق پشم سنگ می تواند با لایه دیگر متفاوت باشد. همین مساله باعث شده تا طیف وسیعی از ضخامت ها و دانسیته ها تولید شده و در موقعیت های مختلف به کار گرفته شوند.

برای مثال، بهترین نوع پشم سنگ برای عایق بندی کردن شیروانی ها، پشم سنگ رول شده است. برای انتخاب بهترین دانسیته پشم سنگ در چنین مواردی باید به دنبال پشم سنگ با دانسیته 22 کیلوگرم بر متر مکعب بود. این در حالی است که در تولید پشم سنگ با برندهای مطرح دنیا، دانسیته پشم سنگ می تواند تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب نیز افزایش یابد. تغییر دانسیته و تراکم در ساخت انواع پشم سنگ ها شامل پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ ایزو پایپ و مانند آن ها امکان پذیر خواهد بود.

هدف از تولید انواع پشم سنگ با دانسیته و تراکم های مختلف، ارائه بهترین عملکرد با مناسب ترین دانسیته پشم سنگ است. بنابراین، لازم است دانسیته پشم سنگ بر اساس ناحیه ای که قرار است عایق بندی گردد و همچنین هدف عایق بندی، انتخاب شود. این مساله چه برای عایق بندی صوتی و حرارتی و چه برای عایق بندی ضد حریق، حائز اهمیت خواهد بود. به این ترتیب باید طبق نظرات کارشناسانه و مهندسی شده پشم سنگ مناسب را انتخاب نمود. دانسیته پشم سنگ برای اهداف مختلف مخصوصا عایق بندی ضد حریق، در آزمایش های مجهز بررسی و تایید خواهد شد.

دانسیته پشم سنگ چه تاثیری بر عملکرد آن دارد؟

دانسیته پشم سنگ یک کمیت مهم در تعیین کیفیت آن محسوب می شود. هر چه دانسیته پشم سنگ بیشتر باشد، مسلما وزن و فشردگی الیاف در آن بیشتر است. این یعنی قدرت عایق بندی صوتی و حرارتی آن نیز قوی تر خواهد بود.

به طور کلی، وقتی دانسیته پشم سنگ بالا باشد به این معنا است که حجم الیاف فشرده شده به ازای هر متر مکعب از عایق زیاد است. در نتیجه احتمال عبور حرارت و صوت از طریق الیاف به شدت کاهش می یابد. از سوی دیگر، پشم سنگ به عنوان یک عایق ضد حریق، در چگالی های بالا توانایی بیشتری برای پیشگیری از انتقال آتش خواهد داشت. رایج ترین دانسیته پشم سنگ 80 کیلوگرم بر متر مکعب است و دانسیته پانل های پشم سنگ را می توان تا 500 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفت.

آیا دانسیته پشم سنگ به نوع آن بستگی دارد؟

فشردگی الیاف تقریبا آخرین مرحله ای است که در تولید پشم سنگ باید انجام شود. اعمال فشار برای فشرده کردن توده های پشم سنگ باعث می شود تا آن ها به شکل های مختلف تخته ای، پتویی، لحافی و یا لوله ای در آیند. البته نوع دیگری از پشم سنگ وجود دارد که به آن پشم سنگ فله ای گفته می شود. این نوع پشم سنگ درست شبیه به پشم حلاجی شده است و عمدتا برای مکان هایی با هندسه نامشخص به کار می رود. در هر حال، انواع پشم سنگ در نهایت به صورت رول شده به انبار یا محل مصرف منتقل خواهند شد.

حال سوال این است که آیا دانسیته پشم سنگ به نوع آن بستگی دارد؟ و اینکه هر نوع از پشم سنگ چه دانسیته ای می تواند داشته باشد؟

هر نوع از پشم سنگ برای کارایی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، باید از پشم سنگ با چگالی مناسب در نواحی مختلف استفاده شود. بنابراین لازم است تولید هر نوع پشم سنگ در چگالی های مختلفی انجام گیرد.

دانسیته پشم سنگ های مختلف بازه های متنوعی دارد که برخی از مهم ترین و پر مصرف ترین آن ها در ادامه ذکر شده اند.

دانسیته پشم سنگ تخته ای

بازه دانسیته پشم سنگ تخته ای بین 80 تا 180 کیلوگرم بر متر مکعب است که نوع 80 کیلوگرم بر متر مکعبی آن بیشترین مصرف را دارد. دانسیته پشم سنگ به ضخامت آن نیز بستگی خواهد داشت. در اصل، چگالی به معنای مقدار پشم سنگ موجود به ازای هر متر مکعب است. بنابراین، ضخامت یک لایه از پشم سنگ می تواند دانسیته آن را تغییر دهد.

دانسیته پشم سنگ تخته ای برای ضخامت 40 تا 60 میلی متر معمولا از مقادیر 120، 150 و 180 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته می شود. این نوع پشم سنگ با داشتن 1000 میلی متر طول و 630 میلی متر عرض بیشترین مقاومت را در مقابل حرارت و صوت از خود نشان می دهد. پشم سنگ تخته ای مناسب ترین نوع پشم سنگ برای عایق بندی هر قسمت از ساختمان یا تاسیسات به حساب می آید.

دانسیته پشم سنگ لحافی

بازه تغییرات دانسیته پشم سنگ لحافی عمدتا بین 30 تا 60 کیلوگرم بر متر مکعب متغیر است. اما دانسیته پشم سنگ لحافی نیز با توجه به ضخامت آن در نظر گرفته می شود. پشم سنگ لحافی با دانسیته 40 و 60 کیلوگرم بر متر مکعب می تواند ضخامت 50 تا 80 میلی متر داشته باشد. در صورتی که ابعاد پشم سنگ لحافی برابر با 1200 میلی متر در 600 میلی متر باشد، کمترین مقدار دانسیته در بین انواع پشم سنگ را خواهیم داشت.

دانسیته پشم سنگ پتویی

بیشترین ضخامتی که در تولید انواع پشم سنگ پتویی در نظر گرفته می شود، ضخامت های بین 40 تا 100 میلی متر هستند. دانسیته پشم سنگ پتویی با ضخامت های یاد شده عمدتا 80 و 100 کیلوگرم بر متر مکعب خواهد بود. معمولا پشم سنگ های پتویی ارائه شده به بازار با دانسیته های یاد شده در ابعاد 3000 میلی متر در 910 میلی متر تولید می گردند.

دانسیته پشم سنگ فله ای

ضخامت پشم سنگ فله ای عمدتا بین 40 تا 100 میلی متر در نظر گرفته می شود. دانسیته پشم سنگ فله ای بنا بر این مقدار ضخامت، 80 و 100 کیلوگرم بر متر مکعب است. پشم سنگ های فله ای برای انتقال به محل مصرف با طول 1000 میلی متر و عرض 630 میلی متر برش می خورند. پشم سنگ فله ای با مشخصات ذکر شده متداول ترین نوع پشم سنگ در بازارهای امروزی است.

دانسیته پشم سنگ لوله ای

دانسیته پشم سنگ لوله ای (ایزو پایپ) در بازه 80 تا 160 کیلوگرم بر متر مکعب قرار دارد. با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده از انواع پشم سنگ لوله ای، لازم است بهترین دانسیته پشم سنگ لوله ای انتخاب شود.

دانسیته پشم سنگ لوله ای برابر با 130 کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع پشم سنگ که برای عایق بندی انواع لوله استفاده می شود، ضخامتی بین 30 تا 80 میلی متر دارد. طول پشم سنگ لوله ای 1000 و عرض آن 18 تا 350 میلی متر اندازه گیری می شود.

آیا امکان دارد دانسیته پشم سنگ را با مقدار بالاتر یا پایین تر سفارش داد؟

مهم ترین نکته در تعیین دانسیته پشم سنگ، کاربرد آن پشم سنگ و محلی است که باید آن را نصب نمود. برای مثال، استفاده از پشم سنگ برای پیشگیری از انتقال صدا از یک استودیوی صدا برداری به بیرون از آن، نیازمند یک دانسیته مشخص است. بنابراین، باید دانسیته پشم سنگ مورد نظر کاملا آزمایش شده و مورد تایید قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است عایق بندی صوتی استودیو به خوبی انجام نشود.

به این ترتیب، حتی اگر مقدار دانسیته پشم سنگ از حدی بالاتر یا پایین تر سفارش داده شود، باید حتما از نظر عملکرد تحت آزمایش و تایید قرار گیرد.

تفاوت دانسیته پشم سنگ با دانسیته پشم شیشه چیست؟

برخلاف پشم سنگ، پشم شیشه از الیاف بسیار ریز شیشه ای درست شده است.

فرایند تولید پشم سنگ و پشم شیشه تقریبا یکسان هستند اما از نظر عملکرد

با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع، در پشم شیشه حفره های هوایی که در بین

الیاف شیشه وجود دارند نقش عایق را ایفا می کنند.

دانسیته پشم سنگ نسبت به پشم شیشه بسیار بالاتر است. به همین دلیل نیز از نظر

عایق بندی در مقابل صوت و حرارت بسیار بهتر عمل می کند. دانسیته بالای پشم سنگ

نسبت به پشم شیشه در دوام آن نیز نقش بسیار موثری دارد. در اصل، پشم سنگ برخلاف

پشم شیشه در مقابل فشار هیچ گونه تغییر شکلی نداشته و به همین دلیل تا سال ها می تواند دوام داشته باشد.

مقاومت پشم سنگ در برابر آتش بسیار بالاتر از مقاومت پشم شیشه است. علت این موضوع نقطه ذوب

بالای پشم سنگ نسبت به پشم شیشه است که از بالاتر بودن دانسیته پشم سنگ ناشی می گردد.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی