پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ انواع عایق حرارتی در اصفهان با قیمت عالی

  • ۰
  • ۰

  

گسترش آلودگی های صوتی و افزایش قیمت انرژی در دنیای امروز، باعث شده تا همواره در ساخت انواع ساختمان از عایق های صوتی و حرارتی استفاده شود. عایق های صوتی که گاهی با عنوان عایق های آکوستیک هم شناخته می شوند، با جذب امواج اضافی، مانع از انتقال صدا از دیوارهای ساختمان خواهند شد. عایق های حرارتی نیز در فصل های گرم و سرد از انتقال گرمای بین محیط درون و بیرون جلوگیری می کنند. بنابراین، افرادی که به یک محیط آرام و دلنشین نیاز دارند، می توانند از عایق های آکوستیک و حرارت استفاده کنند. پشم سنگ ماده ای است که به طور همزمان می تواند نقش هر دو عایق را ایفا کند.

به طور کلی، عایق های حرارتی و آکوستیکی از جنس های مختلفی ساخته می شوند. عایق های آکوستیک پشم سنگ، عایق های آکوستیک پشم شیشه و عایق های فایبرگلاس، سه نوع از مهم ترین و رایج ترین عایق های صوتی و حرارتی هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی عایق های صوتی و حرارتی از جنس پشم سنگ پرداخته و مزایای آن ها را ذکر کنیم. بنابراین، اگر اطلاعات کافی درباره این نوع عایق های صوتی و حرارتی ندارید، با ما همراه شوید.

ماده اصلی عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ چیست؟

عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ، همان طور که از نام آن ها مشخص است، از سنگ ساخته شده اند. پشم سنگ نوعی ماده عایق است که از سنگ های آذرین بازالت و سرباره ساخته می شود. بازالت از گروه سنگ های آتشفشانی به حساب می آید و سرباره ضایعاتی است که از فرایندهای مس و فولاد سازی ایجاد می گردند. این دو ماده کاملا پایدار بوده و به وفور در دسترس خواهند بود.

برای تولید پشم سنگ، ابتدا باید تمامی این سنگ ها و مواد، ترکیب شده و به الیاف نرم و محکم تبدیل گردند. از این رو، باید سنگ های بازالت و سرباره وارد کوره شده و ذوب شوند. مواد مذاب ایجاد شده شامل یک مخلوط کف آلود است که به صورت الیاف پنبه مانند استخراج خواهد شد.

این الیاف در داخل یک دستگاه مخصوص به صورت لایه های زیگزاگی بر روی هم قرار می گیرند. سپس، لایه هایی از روغن مخصوص در بین این لایه ها ریخته می شود. علاوه بر روغن، نوعی محلول مخصوص نیز به کار می رود که اتصال لایه ها را تسریع می بخشد. در نهایت، پشم سنگ های به دست آمده باید از بین غلطک هایی سنگین عبور کنند تا فشرده شده و به تراکم خاصی برسند.

اما تولید پشم سنگ به اینجا ختم نمی شود و لازم است پتوهای ایجاد شده بار دیگر از درون کوره عبور کنند. این کار به پخته شدن مواد اتصال دهنده کمک می کند. در نهایت، عایق فشرده و سفت شده از درون کوره خارج می گردد و برای برش و بسته بندی آماده خواهد شد.

ویژگی های ساختاری عایق های پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ به عنوان یک ماده معدنی به حساب می آید که به عنوان ماده اولیه عایق های صوتی و حرارتی به کار می رود. حال این سوال مطرح می شود که چرا پشم سنگ برای عایق بندی ساختمان ها مناسب است؟

عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ به اندازه ای محکم هستند که به راحتی در بین تیرچه دیوار و سقف قرار می گیرند. این عایق ها به خوبی در محل مورد نظر قرار گرفته و هیچ گونه خللی برای ادامه کار ایجاد نخواهند کرد. این عایق ها با ایجاد اصطکاک کافی، سالیان طولانی می توانند بدون افتادگی در محل خود باقی بمانند. برخی از ویژگی های ساختاری پشم سنگ عبارت اند از:

  • دارای خاصیت ضد حریق
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • قابلیت محافظت در برابر آفات
  • چگالی بالا و دارای خاصیت جذب صوت و عایق بندی آکوستیک

انواع عایق حرارتی وصوتی پشم سنگ کدام اند؟

انواع عایق حرارتی و صوتی پشم سنگ وجود دارند که در جاهای مختلف قابل استفاده هستند. از مهم ترین مدل های پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در خرید عایق های پشم سنگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فاکتورهای مختلفی در تعیین کیفیت عایق های پشم سنگ نقش دارند. قیمت عایق های پشم سنگ نیز بر اساس مقدار پارامترهای مختلف آن تعیین می گردد. در ادامه تاثیر هر کدام از این فاکتورها را توضیح خواهیم داد.

پارامتر R-Value

مقدار این پارامتر میزان مقاومت عایق پشم سنگ را در مقابل عبور هوا نشان می دهد. یعنی هر چه مقدار R-Value بیشتر باشد، میزان عایق بندی حرارتی آن نوع پشم سنگ بیشتر خواهد بود. معمولا دیوارهای داخلی منزل به عایق بندی نیاز ندارد. با این حال، بهتر است برای همه دیوارهای خارجی و داخلی از پشم سنگ با R-Value مناسب استفاده کرد.

مقدار تراکم پشم سنگ

تراکم پشم سنگ نسبت به عایق های پشم شیشه و دیگر عایق ها بیشتر است. بنابراین، خاصیت عایق بندی بهتری از خود نشان می دهند. در بین انواع پشم سنگ نیز تراکم های متفاوتی وجود دارد. هر چه تراکم پشم سنگ بیشتر باشد، عایق های صوتی و حرارتی بهتری از آن تولید خواهد شد.

ضخامت و ابعاد پشم سنگ

ضخامت پشم سنگ در کارایی آن تاثیر گذار است. پشم سنگ های نازک معمولا در حدود یک و نیم اینچ ضخامت دارند (هر اینچ حدود 2.5 سانتی متر است)؛ با این حال، ضخامت آن ها می تواند بین 2 تا 3 اینچ هم متغیر باشد. البته این مورد بستگی به نحوه کاربرد پشم سنگ خواهد داشت. انواع عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ با ضخامت های مختلف را می توان به اندازه یک نهم ضخامت آن فشرده سازی کرد؛ بدون آن که در کیفیت آن تاثیری داشته باشد.

آیا عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ در مقابل رطوبت مقاومت دارند؟

در پاسخ به این سوال، بدون وقفه باید گفت بله. در واقع، ماده اولیه عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ، سنگ های آتشفشانی و سرباره های فولادی هستند. این مواد نسبت به رطوبت و بخار کاملا مقاوم بوده و از این نظر نیازی به محافظت ندارند. همچنین، در ساخت انواع پشم سنگ، از روغن های مخصوص برای اتصال لایه ها استفاده می شود. این روغن ها مانع مناسبی در مقابل رطوبت به حساب می آیند و نیاز به هر نوع محافظ دیگری را منتفی می سازند.

با همه این توضیحات، ممکن است در فضاهای مرطوب ساختمان نظیر حمام و سرویس بهداشتی، بهتر باشد از موانع رطوبتی دیگری نیز استفاده شود. این مساله کاملا به توان مالی و یا دیدگاه سازندگان ساختمان بستگی خواهد داشت.

آیا عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ ایمنی کافی را دارند؟

تولید الیاف و ساخت عایق های حرارتی و صوتی از آن ها، ممکن است این ابهام را ایجاد کند که آیا این عایق ها بر سلامت انسان تاثیر منفی دارد یا خیر. معمولا عایق ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال، برخی باعث تحریک پوستی می شوند، برخی به ریه وارد شده و آلرژی های تنفسی ایجاد می کنند و یا حتی ممکن است برای چشم ضرر داشته باشند.

اما پشم سنگ از موادی ساخته می شود که تقریبا بی ضرر هستند. ممکن است درباره سرباره کمی تردید داشته باشید. ولی بهتر است بدانید که این ماده اگر چه از تولیدات جانبی صنایع فولاد به حساب می آید، اما شامل هیچ گونه فلز سنگینی نمی شود؛ بنابراین، ایمنی لازم را می تواند به همراه داشته باشد.

قیمت عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ چقدر است؟

پارامتر اصلی در تعیین قیمت عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ، کیفیت آن است. پیش از این گفتیم

که کیفیت پشم سنگ بر اساس ضخامت، ابعاد، تراکم (چگالی) و مقدار ضریب R آن تعیین می گردد.

طبیعی است که ابعاد و ضخامت بیشتر، هزینه خرید پشم سنگ را نیز افزایش بدهد. با این حال، مقدار

R-Value بر قیمت تمام شده عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ تاثیر بسزایی دارد. برای مثال،

قیمت متراژ مشخصی از پشم سنگ R15 نصف قیمت همان مقدار پشم سنگ R22 خواهد بود.

اما به طور کلی، قیمت پشم سنگ به دلیل مزایای زیادی که دارد، نسبت به قیمت عایق های

دیگر نظیر فایبرگلاس بیشتر است. این مساله با توجه به کارایی بالا و شدت عایق بندی قابل قبول

پشم سنگ، کاملا قابل درک خواهد بود.

شرکت پشم سنگ آسیا ؛ تولید و عرضه انواع پشم سنگ با قیمت مناسب

تهیه پشم سنگ از یک مرجع مطمئن و معتبر باعث اطمینان از کیفیت و کارایی آن می گردد. بنابراین، در صورتی

که بهترین عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ را می خواهید، بهتر است به دنبال بهترین فروشندگان باشید.

شرکت پشم سنگ آسیا یکی از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان و توزیع کنندگان انواع پشم سنگ با کیفیت

های مختلف است. پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ تخته ای و پشم

سنگ فله ای از جمله عایق های صوتی و حرارتی هستند که می توان از شرکت پشم سنگ آسیا خریداری نمود.

جهت اطلاع از نحوه ثبت سفارش، اطلاع از محصولات تولیدی، دریافت نمایندگی و یا استعلام قیمت محصولات

می توانید از قسمت های دیگر وبسایت شرکت پشم سنگ آسیا دیدن فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی