پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ انواع عایق حرارتی در اصفهان با قیمت عالی

  • ۰
  • ۰

 انواع ویژگی های پشم سنگ و نکاتی برای انتخاب

 

زمستان انگیزه نصب سیستم های گرمایشی کارآمد را فراهم کرد. اما  استفاده از آن ها برای دمای پایدار  با افزایش هزینه های انرژی محدود شد.

 

عایق بندی سقف و کل خانه با پشم سنگ  دو مشکل را همزمان حل کرد 

 

دمای پایدار و هم به حداقل رساندن هزینه های گرمایش

در عین حال، شاخص خوبی از عایق صوتی نیز به دست می آید.

 

 

مشخصات پشم سنگ

 

پشم معدنی یا پشم سنگ به دلیل داشتن یکی از موثرترین شاخص های هدایت حرارتی شناخته شده است.

اگر آن را با پارامترهای مشابه سایر بخاری ها مقایسه کنیم، پشم معدنی از نظر کارایی در سطح پلی استایرن قرار دارد

و به طور قابل توجهی از بسیاری عایق های حرارتی دیگر نیز برتری دارد.

 

  • ضریب هدایت حرارتی پشم سنگ برای انواع مختلف آن از 0.036-0.042 ВТ/(м*К) متغیر است. این پارامتر تحت تأثیر چگالی عایق است
  • چگالی پشم معدنی بسته به هدف عملکردی و شکل انتشار آن توسط کارخانه تعیین می شود. نشانگرهای استاندارد 100،150،200 کیلوگرم بر متر مکعب هستند. 

هر چه چگالی بیشتر باشد، توانایی ماده در حفظ گرما بیشتر است.

  • یکی دیگر از ویژگی های مهم پشم سنگ توانایی آن در مقاومت در برابر تأثیر اشکال بیولوژیکی است. با همرفت کافی، پشم معدنی بهترین مکان برای ایجاد اشکال و کپک های قارچی نیست.
     
  • خاصیت پشم معدنی از نظر رطوبت سنجی نیز در عملکرد آن نقش دارد. رطوبت روی الیاف آن جمع نمی شود و آزادانه از طریق آنها نفوذ می کند. این شرایط دلیلی می دهد که از جابجایی نقطه شبنم به ضخامت سطح عایق نترسید. علاوه بر این، رطوبت نسبی اجازه می دهد تا از مواد برای نماهای دارای تهویه استفاده شود.

 

مهم! اگرچه الیاف پشم معدنی رطوبت را جذب نمی کنند، اما می توانند آن را در ساختار مواد بین الیاف حفظ کنند. بنابراین استفاده از این ماده تنها در هنگام عایق کاری قسمت بیرونی ساختمان یا داخل سازه دیوار توصیه می شود.

 

یک ویژگی مثبت مهم پشم معدنی مقاومت آن در برابر دماهای بالا است. اشتعال مواد عملاً منتفی است، زیرا رزین های فنل فرمالدئید موجود در ترکیب آن تمایلی به سوختن ندارند. حتی اگر خطر آتش سوزی وجود داشته باشد، الیاف پشم معدنی مشتعل نمی شوند، بلکه فقط کمی ذوب می شوند، در حالی که درجه حرارت را تا 800 درجه حفظ می کنند.
 

با توجه به ظرفیت گرمایی و توانایی حفظ گرما، این واقعیت که پشم سنگ می تواند در برابر افت دما تا 160- درجه بدون عواقب مقاومت کند، گواه است.
با این حال، هنگام عایق کاری سطوح سازه ای ساختمان با پشم سنگ، باید در نظر داشت که پشم سنگ با گذشت زمان دچار تغییر شکل می شود و پل های سرد را تشکیل می دهد . با این حال، چنین تظاهراتی را می توان پس از 8-10 سال عملیات انتظار داشت.

 

از پشم سنگ نه تنها برای عایق کاری خانه های خصوصی، بلکه برای آپارتمان ها و همچنین قسمت های جداگانه از آن استفاده می شود. اگر در طبقه اول زندگی می کنید و می دانید چگونه بالکن را به درستی عایق بندی کنید ، می توانید آن را از بیرون با پشم سنگ عایق بندی کنید.

برای دیوارهای داخلی بالکن بیشتر از فوم استفاده می شود. در مورد اینکه کدام بهتر است (فوم یا پشم معدنی) را اینجا بخوانید . در این مقاله مقایسه دقیقی از این دو ماده ارائه شده است.

 

امروزه چه انواع پشم معدنی تولید می شود
تولید این عایق بر اساس استفاده از اجزای معدنی است که خواص یکسانی دارند. ساختار هر نوع پشم معدنی یک آمیختگی بی نظم از الیاف است که به استحکام چسبندگی و خواص عایق کمک می کند.

 

رایج ترین انواع پشم معدنی امروزه عبارتند از:

 

پشم سنگ


پشم شیشه


پشم سرباره

 

با وجود پارامترهای کلی، این دسته از پشم معدنی دارای برخی ویژگی ها هستند.

پشم شیشه

این دسته از پشم معدنی از ذوب چندین جزء تولید می شود:

  • شن

  • سنگ آهک

  • دولومیت ها

  • طوفان

  • جوش شیرین

 

در نتیجه، ماده ای با ضریب هدایت حرارتی  0.038-0.040W/m*K به دست می آید. در این حالت طول الیاف به دست آمده به 0.5 سانتی متر و ضخامت آنها 12 میکرون می رسد.

 

پشم شیشه

 

یکی از اولین مواد در این دسته است. تمام مزایای ذاتی را دارد، اما یک ایراد قابل توجه دارد.

پشم شیشه در ساختار الیاف حاوی کوچکترین ذرات شیشه است که اغلب در طول فرآیند عایق کاری باعث

صدمه به کارگران می شود، بنابراین نیاز اصلی هنگام کار با پشم معدنی رعایت موارد احتیاطی است.

 

پشم سرباره


ویژگی های این نوع پشم معدنی تا حدودی معتدل تر است. دلیل این امر مواد فعال آن است. سرباره از زباله های کوره بلند ساخته می شود. سرباره های ضایعاتی مراحل فرآوری مشابهی را طی می کنند که در فرآیند تولید پشم شیشه انجام می شود. در این حالت الیاف به طول 15-16 میلی متر و قطر 5 تا 8 میکرون تشکیل می شود.

اجزای پشم سرباره حاوی اسیدیته باقیمانده بالایی هستند که می تواند با اجزای فلزی واکنش داده و باعث خوردگی شود.
هدایت حرارتی پشم سرباره کمی بالاتر است و به 0.048-7-0.052 W / (m * K) می رسد. پارامترهای مقاومت در برابر آتش نیز جذابیت کمتری دارند - پشم سرباره قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت تا 400 درجه است و پس از آن شروع به تغییر شکل می کند.

 

پشم سنگ

 

پشم سنگ چیست


در سال های اخیر، این ماده در میان آنالوگ ها محبوب ترین شده است. پشم سنگ از سنگ های بازالت ساخته می شود. ویژگی های عایق بازالت ، یا به عبارت بهتر، هدایت حرارتی آن موثرترین است - از 0.032 تا 0.038 W / (m * K).

دارای پشم سنگ و تراکم کافی می باشد که مدت کارکرد آن را تا ده سال افزایش می دهد. کمتر مستعد تغییر شکل است و خطری برای محیط زیست ایجاد نمی کند. مقاومت در برابر دما نیز بالا است - می تواند تا 900 درجه را تحمل کند.

 

نکاتی برای انتخاب پشم معدنی (پشم سنگ)


هنگام انتخاب پشم معدنی برای عایق، باید شرایط عملکرد و محل آن را در نظر بگیرید. عایق به شکل تشک دوام بیشتری خواهد داشت و ظرفیت گرمایی بیشتری را فراهم می کند.

توجه به تراکم و ضخامت پشم معدنی ضروری است. قیمت پشم معدنی اغلب با ویژگی های فنی آن توجیه می شود، اما این یک ویژگی تعیین کننده در انتخاب مواد نیست.

هنگام خرید، باید به شاخص های هدایت حرارتی و سد بخار بیشتر توجه کنید.


و سپس می توان با اطمینان سالها در یک محیط راحت با دمای پایدار در هر یخبندان خارج از پنجره ها ماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی