پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ آسیا

فروش پشم سنگ انواع عایق حرارتی در اصفهان با قیمت عالی

  • ۰
  • ۰

 

تخفیف گروهی چیست؟

چکیده

ارائه تخفیف گروهی برای خرید کالا و خدمات باعث افزایش فروش فروشندگان و بهبود رضایت خریداران می شود. برای دریافت تخفیف گروهی باید به یک وب سایت تخفیفی مراجعه کنید. وبسایت نیرم تخفیف امکان آشنایی شما را با کالاها و خدمات تخفیف دار فراهم کرده است.

مقدمه

حتما برایتان پیش آمده است که در هنگام خرید کالا یا دریافت خدمات، انتظار ارائه تخفیف از سوی فروشنده را داشته باشید. حتی گاهی برخی از افراد کالاهای پرمصرف را به صورت عمده خریداری می کنند تا با پرداخت هزینه کمتر بتوانند نیاز خود را برطرف نمایند. اما حال سوال این است که اگر بخواهیم بدون خرید به صورت عمده، تخفیف مناسبی از یک فروشنده کالا و خدمات بگیریم، باید چه کار کنیم؟

تخفیف گروهی عبارت است از یک برنامه ریزی گروهی برای خرید یک کالا که باعث کاهش قیمت آن به میزان مشخصی می شود. افرادی که به یک نوع کالا یا نوعی خدمات نیاز دارند، می توانند برای خرید آن اقدام کرده و ثبت سفارش کنند. افراد دیگری نیز وجود دارند که خواهان آن محصول یا خدمات باشند. در این صورت، به محض آنکه تعداد افراد سفارش دهنده به حد نصاب برسد، قیمت کالا و خدمات مورد نظر با تخفیف برای مصرف کنندگان محاسبه خواهد شد. این کار علاوه بر داشتن صرفه اقتصادی برای مشتریان، حجم فروش را برای فروشندگان نیز افزایش می دهد.

در سال ۲۰۰۰ یک ترفند برای ارائه تخفیف به خریداران محصولات یک فروشگاه یا شرکت معرفی شد. این نوع تخفیف ها در ازای خرید گروهی کالا و خدمات از یک فروشگاه خاص، به افراد تعلق می گرفت. در واقع، هنگامی که یک فروشنده، کالا و خدمات خود را به مشتریان عرضه می کرد، در صورتی که تعداد مشتریان به حد نصاب می رسید، قیمت محصول خود را به اندازه چند درصد کاهش می داد. ترفند تخفیف گروهی را می توان یک معامله برد برد برای خریدار و فروشنده تلقی کرد. با این حال، با توجه به اینکه برخی از فروشندگان تعهد خود را در برابر مشتریان نادیده می گرفتند و یا خریداران اعتماد کافی به این طرح نشان ندادند، استفاده از تخفیف گروهی از بین رفت.

بعدها سایت های خارجی مختلفی این طرح را احیا کرده و با در نظر گرفتن امتیازهای ویژه برای خریداران، اعتماد از دست رفته را به دست آوردند. به طوری که از سال ۲۰۰۹ به بعد یک وب سایت بزرگ تحت عنوان Groupon، تخفیف گروهی را برای خرید انواع کالا و خدمات ترویج داد. اهمیت این مساله چنان زیاد بود که گوگل برای خرید امتیاز وب سایت Groupon اقدام نمود. با این حال این وبسایت نه تنها پیشنهاد گوگل را رد کرد، بلکه تمام تلاش تیم خود را برای پیشرفت هر چه بیشتر این وب سایت، به کار گرفت. هر چند گوگل نیز بیکار ننشست و در نهایت از یک سیستم گوگل آفرز (Google Offers) استفاده کرد.

تخفیف گروهی چیست؟

آیا تاکنون محصولی را به صورت عمده خریداری کرده اید؟ حتما متوجه شده اید که وقتی تعداد زیادی از محصول یک تولید کننده یا فروشنده را خریداری می کنید، طرف مقابل، برای قدردانی از خریدار، درصدی از قیمت آن را کاهش می دهد. حال سوال این است که اگر قصد خرید عمده یک محصول یا خدمات را نداشته باشید، چگونه می توانید تخفیف دریافت کنید؟ در چنین مواردی، تخفیف گروهی گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

برای دریافت تخفیف گروهی لازم است تعداد مشخصی از افراد، سفارش خود را مبنی بر خرید نوعی کالا یا خدمات از یک فروشنده خاص ثبت نمایند. در صورتی که تعداد افراد به حد نصاب برسد، کالای ارائه شده با تخفیف مشخصی، توسط فروشنده به آن ها فروخته می شود. در این صورت هم خریدار تخفیف قابل توجهی خواهد گرفت و هم فروشنده محصول خود را با تعداد بالا به فروش می رساند.

ارائه تخفیف گروهی به افراد، مزایای بسیاری برای فروشنده در پی دارد. وجود یک تخفیف گروهی، افراد را تشویق می کند تا برای خرید کالا و خدمات مورد نظر خود اقدام نمایند. علاوه بر این، افرادی که از تخفیف گروهی بهره مند می شوند، در بین دوستان و اطرافیان خود، برای فروشنده مورد نظر تبلیغ می کنند. به این ترتیب، یک فروشنده با ارائه تخفیف گروهی، می تواند علاوه بر فروش محصولات خود، به صورت رایگان نیز به افراد زیادی معرفی گردد. البته در صورتی که فروشنده در ارائه تخفیف های گروهی متعهدانه رفتار کند، قطعا رضایت خریدار بیشتر بوده و اعتماد قابل توجهی را به خود جلب خواهد کرد.

تخفیف گروهی برای خرید یا فروش کالا و خدمات به کارکنان یک سازمان یا تشکیلات چگونه است؟

نوع دیگری از تخفیف گروهی، تخفیفی است که یک ارگان یا تشکیلات برای کارکنان خود در نظر می گیرد. البته این نوع تخفیف گروهی، با آنچه پیش از این درباره آن صحبت کردیم، کمی متفاوت است. با این حال، یک وب سایت تخفیف گروهی ممکن است چنین خدماتی را نیز ارائه دهد.

تخفیف گروهی به کارکنان یک ارگان به این صورت است که یک شرکت در ازای خرید محصول یا خدمات از یک فروشنده، برای کارکنان خود تخفیف ویژه ای از او دریافت می کند. این اقدام کمک می کند تا کارکنان بتوانند محصولات مورد نظر را با هزینه کمتری خریداری نمایند. در این بین، فروشنده نیز به دلیل فروش حجم بالایی از خدمات و کالاهای خود، سود خوبی به دست می آورد.

برای دریافت تخفیف گروهی به کجا مراجعه کنیم؟

در زمان ارائه ایده تخفیف گروهی، هر فروشنده برای خود این طرح را پیاده سازی می کرد. اما به تدریج برخی شرکت های واسطه ای به وجود آمدند که از طریق بازاریابی اینترنتی، زمینه را برای دریافت انواع تخفیف گروهی فراهم آوردند. در واقع، این گونه شرکت ها با طراحی وب سایت های تخفیفی، زمینه مراجعه افراد مختلف را فراهم کرده و در نهایت، سند مربوط به تخفیف گروهی را به آن ها ارائه می دادند.

در حال حاضر نیز وب سایت های زیادی در کشور وجود دارند که در زمینه ثبت آگهی تخفیف دار و معرفی فروشندگان و خریداران به یکدیگر فعالیت دارند. وب سایت نیرم تخفیف یکی از وب سایت های مفید برای دریافت انواع تخفیف گروهی است. ارائه تخفیف گروهی به صورت روزانه در فروشگاه نیرم تخفیف، به افراد کمک می کند تا انواع خدمات و کالا را با قیمتی مناسب خریداری نمایند.

وب سایت تخفیف گروهی چگونه عمل می کند؟

یک وب سایت تخفیف گروهی، نوعی واسطه میان ارائه دهنده کالا و خدمات و خریداران به حساب می آید. در واقع، صاحب یک وب سایت تخفیف گروهی به دنبال آن است تا از فروشندگان مختلف امتیاز تخفیف گروهی را دریافت نماید. سپس با قرار دادن محصول یا خدمات مورد نظر در فروشگاه اینترنتی خود، امکان ثبت سفارش را برای خریداران فراهم می آورد. در نهایت، خریداران با مراجعه به فروشگاه آنلاین یاد شده، سفارش خود را ثبت می کنند. در صورتی که تعداد ثبت سفارش در روز به حد نصاب برسد، خریداران می توانند تخفیف خوبی در ازای خرید آن محصول دریافت نمایند.

مراجعه به یک وب سایت تخفیف گروهی مانند نیرم تخفیف، علاوه بر این که برای خریداران آن سود بهینه ای در پی دارد، به فروش هر چه بیشتر کالا و خدمات نیز کمک خواهد کرد. البته سایت واسطه نیز به عنوان ارائه دهنده این نوع تخفیفات، سود اندکی دریافت خواهد کرد.

ارائه خدمات ثبت آگهی در یک وب سایت تخفیف گروهی چگونه است؟

یکی از خدمات وب سایت تخفیف گروهی به فروشندگان کالا و خدمات، ثبت آگهی در آن وب سایت است. به این ترتیب، مراجعه کنندگان به وبسایت یاد شده می توانند تمامی آگهی های مشابه را مشاهده کرده و در صورت نیاز به آن فروشندگان مراجعه نمایند.

معمولا ثبت آگهی برای افرادی که امکان خرید محصول خود را به کمک تخفیف گروهی برای مشتریان فراهم می آورند، به پرداخت هزینه کمتری نیاز دارد. به این ترتیب، افراد می توانند علاوه بر فروش بیشتر، امتیاز تبلیغ ارزان تر در وب سایت تخفیف گروهی را نیز به دست آورند.

یکی از خدمات اصلی وب سایت نیرم تخفیف نیز ثبت آگهی برای جلب نظر مشتریان است. افرادی که به هر شکلی به دنبال فروش کالا و خدمات خود هستند، می توانند در این وب سایت آگهی خود را ثبت نمایند. به این ترتیب، مشتریان در صورت تمایل به خرید محصولات آن ها، می توانند از تخفیف گروهی ثبت شده در سایت نیرم تخفیف استفاده کنند.

مزایای ثبت نام در یک وب سایت تخفیف گروهی چیست؟

یک وب سایت تخفیف گروهی می تواند کلیه کالاها و خدمات ارائه شده توسط فروشندگان و شرکت های مختلف را در اختیار خریداران قرار دهد. این وب سایت ها می توانند درباره خدمات و کالاهایی که به تازگی به وب سایت اضافه شده اند، به علاقمندان اطلاع رسانی نمایند. افرادی که تمایل به دریافت اخبار تخفیفی جدید دارند، می توانند با ثبت اطلاعات خود در این وب سایت ها، امکان دریافت اطلاع رسانی از طریق ایمیل یا پیامک را فراهم آورند. این روش اطلاع رسانی به افراد کمک می کند تا در اسرع وقت از موقعیت های تخفیف گروهی مناسب مطلع گردند.

مزیت دیگری که درباره وب سایت تخفیف گروهی وجود دارد این است که این نوع وبسایت ها خدمات همه جانبه ای دارند. به این معنا که یک وبسایت تخفیفی باید بتواند کلیه کالاها و خدمات را به خریداران عرضه کند. در واقع، لازم است شرایطی فراهم شود تا افراد برای خرید هر نوع کالا و خدمات تخفیف دار بتوانند به این گونه وبسایت ها مراجعه نمایند. بنابراین، وب سایت تخفیف گروهی را می توان یک واسطه خوب برای خرید کلیه محصولات از لوازم برقی و ورزشی گرفته تا خدمات آرایشگاهی با تخفیف عالی در نظر گرفت.

افرادی که به وبسایت تخفیفی مراجعه می کنند، به هر تعداد یا مقداری می توانند محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. بنابراین اگر تخفیف گروهی برای فروش یک نوع کالا یا خدمات وجود داشته باشد، افراد می توانند به هر مقدار یا حجمی از آن کالا خریداری کنند. در این حالت نیز ضمن پرداخت هزینه کمتر توسط خریدار، فروشنده می تواند مقدار بسیار بالایی از محصول یا خدمات خود را به فروش برساند.

آیا استفاده از تخفیف های وبسایت تخفیفی در کل کشور امکان پذیر است؟

وب سایت های تخفیف گروهی در هر زمینه ای به فروش کالا و خدمات می پردازند. مردم هر شهر و استان می توانند فروشگاه هایی که در محدوده جغرافیای محل زندگی خود هستند را جستجو نمایند. برخی از وب سایت های تخفیف گروهی معتبر و شناخته شده، امکان بررسی انواع تخفیف برای خرید گروهی را در شهرهای مختلف فراهم می کنند. برای مثال، افراد می توانند با انتخاب شهر اصفهان در یک وب سایت تخفیف گروهی، کلیه کالاها و خدمات تخفیف دار در شهر اصفهان را شناسایی کرده و از آن ها استفاده نمایند.

وب سایت نیرم تخفیف یکی از وب سایت های تخفیف گروهی است که در شهر اصفهان فعالیت دارد. این وب سایت از طریق ارتباط با انواع فروشگاه ها و شرکت های فروشنده کالا و خدمات، امکان ارائه تخفیف گروهی را برای شهروندان اصفهانی فراهم آورده است.

در هنگام ثبت یا دریافت تخفیف گروهی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

معمولا در یک وب سایت تخفیف گروهی، نوعی سند یا رسید برای خریدار صادر می شود تا فرد بتواند با ارائه آن تخفیف مورد نظر را از فروشنده دریافت کند. لازم است خریداران در هنگام ثبت خرید گروهی با تخفیف، به جزئیات رسید دریافتی توجه نماید. مقدار تخفیف، زمان اعتبار تخفیف در فروشگاه مورد نظر و محدوده خدمات ارائه شده، از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

این مساله را در نظر داشته باشید که سطح تخفیف گروهی برای انواع کالاها و خدمات با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال، یک فروشگاه ممکن است محصول خود را با ۷۰ درصد تخفیف به فروش برساند، در حالی که در فروشگاه دیگر همان محصول تنها با ۳۵ درصد تخفیف به فروش خواهد رسید. به این ترتیب، لازم است برای دریافت بالاترین تخفیف، تمامی آگهی های مربوط به خدمات و محصولات مشابه را بررسی نمایید.

البته توجه به این نکته نیز لازم است که مقدار خدمات ارائه شده توسط فروشندگان مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین باید هر گونه آگهی محصول یا کالا و خدمات با جزئیات کامل بررسی گردد.

فروشگاه آنلاین نیرم تخفیف؛ عرضه کننده انواع کوپن های تخفیف دار برای خرید کالا و خدمات

وبسایت نیرم تخفیف یکی از معتبرترین وبسایت های تخفیفی است که انواع کالا و خدمات را با تخفیف های گروهی ارائه می دهد. در حال حاضر، نیرم تخفیف علاوه بر فروش انواع کالا و خدمات تخفیف دار، امکان ثبت آگهی در این وبسایت را نیز فراهم نموده است. بنابراین فروشندگان کالا و خدمات می توانند سفارش ثبت آگهی خود را در همه زمینه ها به نیرم تخفیف بسپارند. نیرم علاوه بر تخفیف اصفهان در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

محصولات تخفیف دار سایت نیرم با قیمت و کیفیت عالی به سراسر ایران ارسال می شود پشم سنگ می باشد

محصول تخفیف دار  سایت نیرم

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ از نماینده  یک تولید کننده معتبر باعث می گردد تا بهترین نتیجه از عایق بندی ساختمان دریافت شود. شرکت پشم سنگ آسیا از تولید کنندگان معتبر و مطرح پشم سنگ به حساب می آید.

 

فیزیوتراپی اصفهان

بهترین مراکز فیزیوتراپی در اصفهان با تخفیف ویژه به دنبال تخفیف مراکز و خدمات فیزیوتراپی با قیمت ویژه و عالی هستید می توانید سایت نیرم باز کنید و  بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص فیزیوتراپی در اصفهان به همراه اطلاعات کامل تماس و آدرس و نظرات بیماران مشاهده و انتخاب کنید

https://neiram.ir/

 

 

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

عایق رطوبتی پشت بام

عایق رطوبتی پشت بام از مراحل مهم ایمن سازی ساختمان است. استفاده از مواد عایق مناسب برای این کار به دریافت نتیجه موثر کمک می کند. عایق های معدنی با کیفیت مانند پشم سنگ برای عایق بندی رطوبتی پشت بام گزینه مناسبی هستند.

عایق بندی رطوبتی پشت بام منازل و ساختمان ها

یکی از مهم ترین مسائلی که در بحث عایق بندی رطوبتی پشت بام منازل و ساختمان ها مطرح می شود، نصب عایق رطوبتی پشت بام است. امروزه، پیشرفت علم و صنعت باعث شده تا دامنه انتخاب مواد مناسب برای عایق بندی رطوبتی پشت بام گسترش پیدا کند. البته برخی از مواد بنا بر ویژگی های خاصی که دارند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. با این حال، هر شخص و پیمانکار بنا بر محل مورد نظر خود و ابعادی که نیاز دارد می تواند بهترین عایق رطوبتی پشت بام را برای ساختمان خود انتخاب نماید.

عایق بندی رطوبتی پشت بام برای هر ساختمانی لازم است. در غیر این صورت، ساکنین ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند. از آن مهم تر انتخاب بهترین ماده ضد آب برای این کار است. برای انتخاب بهترین روش عایق بندی رطوبتی باید به هدف عایق بندی و کاربرد ساختمان مورد نظر نیز توجه نمود.

در این مقاله قصد داریم به 7 ماده برای عایق بندی رطوبتی پشت بام اشاره کنیم. هر یک از این مواد می توانند در جای خود استفاده شده و بهترین نتیجه را در پی داشته باشند. پلی اورتان، پوشش سیمانی، آسفالت لاستیکی، ترموپلاستیک، پوشش قیری و پوشش ضد آب PVC از مهم ترین عایق های رطوبتی پشت بام محسوب می شوند. در ادامه به معرفی ویژگی های این مواد و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.

1 عایق رطوبتی پشت بام ؛ پلی اورتان

پلی اورتان یکی از پرکاربردترین عایق های رطوبتی است که در قسمت های مختلف ساختمان به کار برده می شود. البته هر عایق رطوبتی ممکن است برای یک قسمت ساختمان مناسب تر باشد. با این حال، مزایای پلی اورتان به اندازه ای است که برای بسیاری از اهداف مناسب بوده و گاه قابل جایگزین با دیگر عایق ها نیست.

مزیت های عایق پلی اورتان

یکی از مزیت های بزرگ عایق رطوبتی پشت بام از جنس پلی اورتان، یک دست و بدون درز بودن آن است. این غشای ضد آب وقتی بر روی سطح پشت بام قرار می گیرد، تمامی ترک های احتمالی را پوشش می دهد. از سوی دیگر، مقدار جذب آب توسط بتن سقف را کم می کند. بنابراین، پلی اورتان به عنوان عایق رطوبتی پشت بام گزینه مناسبی به حساب می آید.

مزیت دیگری که عایق رطوبتی پلی اورتان دارد، سخت کردن رویی ترین لایه بتن سقف است. این حالت در صورتی به وجود می آید که پلی اورتان به طور کامل و عمیق در لایه سطحی آن نفوذ کند. مقاومت پلی اورتان در مقابل مواد شوینده، روغن ها و مواد شیمیایی دیگر، آن را از بسیاری از عایق ها متمایز ساخته است.

خطرات عایق پلی اورتان

ماده پلی اورتان می تواند از طریق پوست به بدن نفوذ کند. به همین دلیل، این ماده ممکن است سلامت افراد را به خطر اندازد. از عوارض دیگر پلی اورتان اثرات تنفسی آن است که خطرات زیادی در پی خواهد داشت. عوارض جانبی تماس با پلی اورتان می تواند به صورت کوتاه مدت یا بلندمدت بروز کند. برای نصب این عایق رطوبتی پشت بام باید از افراد حرفه ای و تجهیزات مخصوص کمک گرفت.

کاربردهای پلی اورتان

  • عایق رطوبتی پشت بام
  • مخازن آب
  • حوض ها
  • بالکن ها
  • پل ها
  • انواع پارکینگ

2 عایق رطوبتی پشت بام ؛ پوشش سیمانی

سیمان پودری است که از ترکیب مواد مختلف نظیر ماسه و مواد شیمیایی معدنی و آلی بر پایه سیلیس ساخته می شود. برای استفاده از سیمان به عنوان عایق رطوبتی پشت بام لازم است آن را در ترکیب با آهک به کار ببرند. در اصل، واکنش شیمیایی انجام شده بین آهک و سیمان منجر به ایجاد یک عایق رطوبتی پشت بام خوب خواهد شد. استفاده از این پوشش ضد آب بسیار راحت و باصرفه است؛ به همین دلیل، معمولا کارشناسان عایق بندی رطوبتی با سیمان را توصیه می کنند. گاهی ممکن است برای عملکرد بهتر سیمان، به آن افزودنی آکریلیک اضافه گردد.

مزایای عایق بندی رطوبتی با سیمان

کاربرد آسان سیمان در عایق بندی رطوبتی پشت بام، مهم ترین مزیت عایق بندی با سیمان است. دوام عایق بندی رطوبتی با سیمان بسیار بالا است و تا چندین سال قابل استفاده خواهد بود.

معایب عایق بندی رطوبتی با سیمان

سیمان ماده غیر قابل انعطافی است. بنابراین، ممکن است استفاده از آن کمی کار را دشوار کند. البته در حالتی ک به صورت بتن استفاده می شود کمی خاصیت کشسانی (خم و کشیده شدن) آن تغییر می کند؛ هر چند این تغییر زیاد محسوس نیست.

کاربرد پوشش سیمانی در عایق بندی رطوبتی

سیمان برای عایق بندی رطوبتی پشت بام و دیگر سازه های بتنی مفید است. عایق بندی پایه ها، دیوارها، پیاده روها و گذرگاه ها را می توان با پوشش سیمانی انجام داد. همچنین، در سازه های نگهدارنده آب، تونل های بتنی و یا تاسیسات تصفیه آب می توان از عایق بندی رطوبتی با سیمان استفاده نمود.

3 عایق بندی رطوبتی پشت بام ؛ ترموپلاستیک

عایق بندی پشت بام با ترموپلاستیک، یکی دیگر از روش های عایق بندی رطوبتی پشت بام محسوب می شود. ترموپلاستیک بسیار محبوب بوده و مزایای قابل توجهی دارد. این ماده در اثر دریافت گرما می تواند به یک ماده نیمه جامد تبدیل شود. در نتیجه، فرد نصب کننده، پنل های آن را به یکدیگر متصل کرده و سطح مورد نظر را پوشش می دهد.

مزایای عایق های ترموپلاستیک

  • دوام بالا تا بیش از 50 سال
  • قوی ترین عایق رطوبتی پشت بام موجود در بازار
  • مقاومت در مقابل ضربه به دلیل داشتن الاستومتر

کاربردهای ترموپلاستیک برای عایق بندی رطوبتی

  • پیشگیری از نشت در محفظه های مختلف
  • برای بوم های نفت
  • در کشتی های بادی
  • برای محفظه های ذخیره سازی
  • استفاده در محفظه های دارویی
  • استفاده در ساخت کیسه های ذخیره غذا و آب به دلیل قابلیت خارج کردن هوا و مایعات
  • استفاده در چاله های آسانسور
  • تولید فواره ها و مخازن

معایب ترموپلاستیک

قیمت بالای ترموپلاستیک مهم ترین ویژگی منفی این عایق رطوبتی پشت بام محسوب می شود. به طوری که برای عایق بندی یک سطح با مساحت کم نیز باید مبالغ بالایی را پرداخت نمود.

4 عایق رطوبتی پشت بام ؛ غشای قیری

قیر یکی از کاربردی ترین موادی است که از دیرباز تا کنون برای عایق بندی رطوبتی پشت بام ها استفاده می شده است. البته با توجه به اینکه این ماده بر پایه نفت خام تولید می شود، بنابراین، ماده پایداری به حساب نمی آید. با این حال، نمی توان مزایای منحصر بفرد آن را نادیده گرفت. برای استفاده از قیر به عنوان یک عایق رطوبتی پشت بام، لازم است آن را با یک ماده آلی ترکیب کنند. در این صورت یک ماده بسیار چسبناک برای مهر و موم و عایق بندی رطوبتی مکان ها تولید می گردد.

مزایای عایق بندی رطوبتی با قیر

هزینه عایق بندی با قیر بسیار باصرفه است. به همین دلیل، همه افرادی که قصد تهیه عایق رطوبتی پشت بام منزل یا ساختمان خود را دارند، می توانند از این ماده استفاده نمایند.

معایب استفاده از غشای قیری برای عایق بندی رطوبتی پشت بام

غشای قیری برای عایق بندی رطوبتی پشت بام در مناطق گرمسیری کارایی لازم را ندارد. هر چه دمای منطقه بیشتر باشد، عملکرد و طول عمر این ماده ضعیف تر می گردد. از سوی دیگر، قیر یک ماده قابل اشتعال است که می تواند خطر آتش سوزی نیز در پی داشته باشد. مشکلات تنفسی حاصل از بخارات و دودهای قیر در هنگام گرم شدن آن، از معایب مهم و خطرناک آن به حساب می آید.

5 عایق بندی رطوبتی پشت بام ؛ پوشش PVC

استفاده از پوشش PVC یکی دیگر از راه های عایق بندی رطوبتی پشت بام یا نواحی دیگر ساختمان است. این نوع پوشش از پلی وینیل کلراید ساخته می شود و یک ماده درجه یک برای عایق بندی رطوبتی به حساب می آید. عایق های رطوبتی PVC در دو نوع تقویت شده و تقویت نشده در بازار یافت می شوند که هر دو نوع آن مفید هستند. با این حال، اگر به دنبال عایق رطوبتی با عمر طولانی تری هستید، نوع تقویت شده آن بهتر است.

مزایای عایق رطوبتی PVC

  • یک ضد آب قوی است و به هیچ عنوان آب را عبور نمی دهد
  • مقاوم در مقابل بخار
  • نصب بسیار آسان
  • عمر طولانی
  • دارای پایه تقویت کننده از جنس الیاف شیشه یا مش پلی استر
  • کاربرد ویژه در عایق بندی رطوبتی پشت بام و سقف ها

کاربردهای عایق رطوبتی PVC

  • ساخت و عایق بندی استخرها
  • عایق بندی انواع تونل
  • عایق بندی رطوبتی سازه های زیرزمینی

6 عایق بندی رطوبتی پشت بام ؛ آسفالت لاستیکی

آسفالت لاستیکی گونه ای دیگر از مواد برای عایق بندی رطوبتی پشت بام است. این ماده عمدتا در عایق بندی پشت بام ساختمان های تجاری به کار برده می شود. آسفالت لاستیکی از بهترین گزینه های عایق بندی رطوبتی برای مجموعه های رویشی گسترده و کمپ ها به حساب می آید.

استفاده از عایق های رطوبتی با جنس آسفالت لاستیکی در عایق بندی سطوح بتنی، احتمال ترک خوردن آن را کاهش می دهد. همچنین، سر و صدا را کم کرده و دوام مواد زیرین این عایق رطوبتی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. هزینه عایق بندی رطوبتی پشت بام با آسفالت لاستیکی به ابعاد ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

مزایای عایق بندی رطوبتی با آسفالت لاستیکی

  • بسیار سخت است
  • مقاومت بالایی در برابر کلیه پدیده های طبیعی دارد
  • در عین سختی، انعطاف پذیر است
  • بخار آب به سختی در آن نفوذ می کند

کاربرد آسفالت لاستیکی

  • عایق بندی پل ها
  • عایق بندی میدان ها
  • عایق بندی فضای پارکینگ
  • عایق بندی سقف ساختمان های تجاری

 

7 عایق بندی رطوبتی پشت بام ؛ عایق های معدنی و پشم سنگ

عایق بندی رطوبتی پشت بام با انواع عایق های معدنی نیز از روش های نسبتا جدید محسوب می شود. برخی از مهم ترین مواد معدنی که برای عایق بندی رطوبتی پشت بام می توانند به کار برده شوند عبارت اند از:

  • الیاف معدنی
  • پشم سنگ بازالت
  • پشم شیشه
  • پشم سرباره

برای عایق بندی رطوبتی می توان از هر یک از این عایق ها استفاده نمود. با این حال، لازم است به ابعاد و کاربرد محل مورد نظر توجه شود.

استفاده از پشم سنگ در عایق بندی رطوبتی مکان های مختلف از جمله سقف ساختمان ها مزیت های دیگری نیز دارد. این نوع ماده عایق می تواند ساختمان را در مقابل آتش سوزی نیز ایمن نماید. از سوی دیگر، عایق بندی رطوبتی پشت بام و دیوارهای ساختمان با پشم سنگ، آلودگی های صوتی و اتلاف انرژی را نیز رفع خواهد کرد.

مزایای پشم سنگ برای عایق بندی رطوبتی

  • تولید در شکل های مختلف مانند پشم سنگ پتویی و پشم سنگ لحافی

  • قابلیت استفاده در سقف های صاف و شیروانی
  • نداشتن تغییر شکل در اثر فشار شدید و یا ضربه
  • دوام طولانی و چندین ساله

استفاده از کدام ماده عایق برای عایق بندی رطوبتی پشت بام مناسب تر است؟

همه مواردی که در بالا معرفی شدند به علاوه دیگر عایق های رطوبتی که ممکن است بشناسید، کاربردهای خاص خود را دارند. اینکه استفاده از کدام ماده برای عایق بندی رطوبتی پشت بام مناسب تر است، کاملا به هدف عایق بندی بستگی دارد. برای عایق بندی رطوبتی پشت بام، توجه به برخی فاکتورها اهمیت دارد. برای مثال، گاهی استفاده از نوع خاصی از عایق بندی باعث سنگین شدن سقف شده و خطرات جانبی به همراه دارد. همچنین، بر اساس مسطح بودن و یا شیروانی بودن پشت بام ممکن است نوع خاصی از عایق بندی مفید باشد.

فاکتور دیگری که بر انتخاب بهترین عایق رطوبتی پشت بام اثرگذار است، هزینه تمام شده آن است. این مساله مخصوصا در اجرای طرح های گسترده اهمیت دارد. از این رو، معمولا پیمانکاران و کارشناسان باید با اندازه گیری ابعاد محل مورد نظر و با بررسی خواص همه مواد ضد آب، مناسب ترین و باصرفه ترین گزینه را انتخاب نمایند.

برخی ساختمان ها کاربردهای خاصی دارند که باید بر اساس آن، بهترین روش عایق بندی رطوبتی پشت بام و سقف را انتخاب کرد. برای مثال، یک استودیوی موسیقی برای در امان ماندن از آلودگی های صوتی باید از عایق ضد صدا استفاده کند. در چنین شرایطی عایق بندی با پشم سنگ یا پشم معدنی مناسب تر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان کارخانه پشم سنگ آسیا مشورت نمایید.
 

خرید پشم سنگ

پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

 

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

فروش پشم سنگ به سراسر ایران

وجود آلودگی های صوتی و افزایش قیمت روز افزون سوخت و انرژی باعث شده تا عایق بندی صوتی و حرارتی اهمیت زیادی پیدا کند. استفاده از انواع مواد عایق بر اساس ویژگی های آن ها یکی از چالش هایی است که مهندسین و معماران با آن روبرو هستند. گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده تا ساخت انواع عایق با ویژگی های منحصر بفرد جایگاه ویژه ای در صنعت پیدا کند. در بین عایق های مختلف، پشم سنگ یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

 

عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ چیست؟

عایق پشم سنگ یک ماده ترکیبی ساخته شده از سنگ های آتسفشانی بازالت و سرباره های کوره های فولادی است. این ماده ارزشمند در کارخانه های زیادی تولید می شود. اما مرغوب ترین نوع پشم سنگ را می توانید از کارخانه پشم سنگ آسیا تهیه نمایید.

برای تولید عایق پشم سنگ لازم است سنگ های بازالت به همراه سرباره های فولادی در یک کوره مخصوص تا دمای 1400 تا 1600 درجه سانتی گراد ذوب شوند. ماده مذاب به دست آمده پس از قرار گرفتن در یک محفظه چرخان، به رشته های پشم سنگ (الیاف نازک) تبدیل می گردد. این الیاف برای ساخت انواع پشم سنگ به کار برده می شوند. پشم سنگ های تخته ای، پتویی، لحافی، لوله ای و فله ای پرکاربردترین انواع پشم سنگ هستند. برای تبدیل الیاف به انواع پشم سنگ، به اعمال فشار نیاز است تا پنل های پشم سنگ ساخته شوند و یا در نهایت به حالت رول در آیند.

پارامتر مهمی که در تولید عایق پشم سنگ اهمیت دارد، دانسیته پشم سنگ است که به ضخامت آن مربوط می شود. هر چه دانسیته پشم سنگ بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر حرارت، صوت، رطوبت و آتش بیشتر خواهد بود. با این اوصاف، چنانچه نیاز به خرید انواع پشم سنگ دارید، می توانید خرید خود را در وبسایت کارخانه پشم سنگ آسیا ثبت نمایید.

چرا استفاده از پشم سنگ مفید است؟

تولید عایق های صوتی و حرارتی از جمله پشم سنگ و پشم شیشه در صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به دلیل فراوانی مواد اولیه پشم سنگ در ایران، تولید این ماده نسبت به عایق های صوتی و حرارتی دیگر باصرفه تر است. از سوی دیگر، عایق پشم سنگ ویژگی های فوق العاده ای در زمینه پیشگیری از انتقال رطوبت و آتش دارد. بنابراین، با عایق بندی صوتی و حرارتی یک ساختمان عملا آن ساختمان را در مقابل رطوبت و آتش نیز ایمن ساخته ایم.

در ساخت ساختمان های مختلف مخصوصا ساختمان های مسکونی چندین طبقه، استفاده از عایق پشم سنگ باعث ایمنی هر چه بیشتر طبقات ساختمان خواهد شد. برای مثال، اگر از پشم سنگ در عایق بندی سقف پارکینگ یک ساختمان چند طبقه استفاده شود، در صورت آتش گرفتن خودرو، آتش در محوطه پارکینگ باقی خواهد ماند؛ این یعنی طبقات بالاتر از آتش سوزی در امان می مانند.

تولید پشم سنگ در حرارت های بالا انجام می گیرد. در نتیجه، امکان نفوذ هیچ گونه میکروب، قارچ یا باکتری در آن وجود ندارد. همین مساله باعث می شود تا پشم سنگ یکی از عایق های صوتی و حرارتی بسیار خوب و کاربردی برای مکان های مختلف به حساب آید. در هر نقطه از ایران که هستید، برای خرید پشم سنگ با کیفیت می توانید به وبسایت کارخانه پشم سنگ آسیا مراجعه نمایید.

کاربرد پشم سنگ در کشاورزی و کشت گلخانه ای هیدروپونیک

تا اینجا تمام آنچه گفتیم به خواص عایق بندی پشم سنگ مربوط می شد. اما لازم است بدانید که مقاومت عایق پشم سنگ در مقابل انتقال رطوبت باعث شده تا این ماده در کشاورزی نیز مفید واقع شود. بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که در صنعت کشاورزی فعالیت های گسترده دارند، از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی خود بهره مند شده اند.

کشاورزی هیدروپونیک (بدون خاک) یا کشاورزی با پشم سنگ به روشی گفته می شود که بذر یا قلمه گیاهان در پشم سنگ کاشته و پرورش داده می شود. از آن جا که عایق پشم سنگ از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند، بنابراین، آب را جذب نکرده و تقریبا تمام آن را در اختیار گیاه قرار می دهد.

دقت کنید که در این روش، گیاه تنها همان مقدار از آب و مواد معدنی که لازم دارد را دریافت می کند؛ نه کمتر و نه بیشتر. آب اضافی به همراه املاح موجود در آن از لایه های زیرین بستر پشم سنگ خارج شده و قابل بازیافت است. در نتیجه املاح و آب در مراحل بعدی آبیاری قابل استفاده خواهند بود. همین مساله صرفه جویی وسیعی در مصرف آب و کودهای مصرفی ایجاد می کند. اگر تمایل به استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی دارید می توانید با کارشناسان کارخانه پشم سنگ آسیا مشورت نمایید.

انواع پشم سنگ برای چه کارهایی مفید هستند؟

انواع پشم سنگ با دانسیته های مختلفی تولید می شوند. دانسیته های 50، 80، 100 و 120 کیلوگرم بر متر مربع از رایج ترین چگالی های پشم سنگ به حساب می آیند. انتخاب بهترین پشم سنگ با بهترین چگالی و ضخامت به عهده مهندسین و کارشناسان است.

یکی از پرکاربردترین انواع پشم سنگ، پشم سنگ تخته ای است. این نوع پشم سنگ در عایق بندی دیوارها، کف و سقف ساختمان به وفور استفاده می شود. البته اگر قرار است سقف ساختمان را با یک پشم سنگ مناسب عایق بندی صوتی و حرارتی کنید، می توانید از پشم سنگ لحافی نیز استفاده نمایید. انعطاف پذیری پشم سنگ لحافی نسبت به پشم سنگ تخته ای بیشتر است. اما در مورد عایق بندی حرارتی لوله های موتورخانه باید از پشم سنگ لوله ای با ضخامت و دانسیته مناسب استفاده نمود.

انعطاف پذیری انواع پشم سنگ نیز بر نحوه کاربرد آن تاثیر گذار است. برای مثال، در مواردی که لازم است قسمت های بدون شکل هندسی خاص عایق شود، بهترین و مناسب ترین نوع پشم سنگ، پشم سنگ فله ای است. زیرا پشم سنگ فله ای دقیقا به پشم حلاجی شده شباهت دارد که می توان نقاط مختلف را با آن پوشش داد.

مشاوره با افراد آگاه در زمینه خرید و فروش عایق پشم سنگ باعث می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. کارشناسان پشم سنگ آسیا می توانند شما را در انتخاب و خرید بهترین نوع عایق پشم سنگ یاری کنند. در نظر داشته باشید که از هر نقطه ایران می توانید پشم سنگ مورد نیاز خود را به کارخانه پشم سنگ آسیا سفارش دهید.

استفاده از پشم سنگ در عایق بندی سازه های فلزی ساختمان

اسکلت فلزی هر ساختمان برای دوام بیشتر در مقابل اتش سوزی نیاز به عایق بندی دارد.

در واقع، اگر در یک ساختمان آتش سوزی رخ دهد و دمای محیط از حدی بالا برود،

سازه های فولادی که در ساخت آن به کار برده شده اند، مقاومت خود را از دست می دهند.

طبیعی است که در چنین شرایطی اسکلت بندی فلزی ساختمان قدرت تحمل مصالح را

نداشته باشد؛ در نتیجه احتمال فرو ریختن ساختمان بعد از آتش سوزی وجود دارد.

برای پیشگیری از این گونه خطرات که ممکن است تلفات جانی و مالی فراوانی در پی داشته

باشد، بهتر است سازه های فولادی ساختمان را عایق بندی حرارتی نمود. پشم سنگ بهترین

عایق حرارتی برای این منظور محسوب می شود. عایق پشم سنگ قادر است تا دمای

760 درجه سانتی گراد را تحمل کند؛ بنابراین از انتقال حرارت های بالا جلوگیری خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت پشم سنگ آسیا مراجعه نمایید.

پشم سنگ بهتر است یا پشم شیشه؟

عایق بندی صوتی و حرارتی ساختمان های مختلف از سال های دور مورد توجه قرار گرفت. به همین

دلیل، مواد متنوعی در طول زمان برای این هدف در نظر گرفته شدند. اما هر یک از این مواد مزایا و

معایبی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. ناگفته نماند که در بین همه مواد نظیر

پشم سنگ، پشم شیشه و فایبرگلاس، عایق پشم سنگ توانسته است اعتماد مصرف کنندگان

را به خوبی جلب نماید.عایق پشم سنگ نسبت به پشم شیشه از جنبه های مختلفی بهتر است.

برای مثال، پشم سنگ در اثر فشرده شدن تغییر شکل نمی دهد. این در حالی است که اگر

پشم شیشه به هر دلیلی فشرده شود، عملکرد خود را از دست داده و برای عایق بندی مناسب

نخواهد بود. همچنین، در کشور ما مواد اولیه پشم سنگ شامل سنگ بازالت و سرباره فولادی

به وفور یافت می شود. بنابراین، طبیعی است که قیمت تمام شده عایق های صوتی و حرارتی

پشم سنگ نسبت به عملکرد آن باصرفه تر باشد.

مقاومت بهینه پشم سنگ در مقابل رطوبت، انتقال حرارت و نفوذ آتش نیز از امتیازهای ویژه آن نسبت

به پشم شیشه است.از نظر حفظ سلامت مصرف کنندگان نیز عایق پشم سنگ آلودگی یا حساسیت ایجاد نخواهد کرد.

این در حالی است که پودرهای بسیار ریز موجود در پشم شیشه می تواند افراد را به انواع حساسیت های

تنفسی و یا پوستی دچار کند.در صورتی که در انتخاب بین پشم سنگ و پشم شیشه بر سر دوراهی هستید، به شما پیشنهاد

می کنیم پشم سنگ را انتخاب نمایید.زیرا علاوه بر مزایای گفته شده، سفارش انواع پشم سنگ به کارخانه پشم سنگ آسیا،

به شما کمک می کند تا در هر نقطه از ایران سفارش خود را تحویل بگیرید.

پشم سنگ بهتر است یا فایبرگلاس؟

بدون شک عایق پشم سنگ بهتر از فایبرگلاس است. فایبرگلاس جزو اولین عایق های صوتی و حرارتی بود که در صنعت تولید می شد.

این ماده راحت تر از پشم سنگ تغییر شکل می دهد و در نتیجه ممکن است

خواص خود را از دست بدهد.

همچنین، از نظر مقاومت در برابر حرارت، صوت و آتش بسیار ضعیف تر از پشم سنگ عمل می کند.

امروزه تولید انواع پشم سنگ باعث شده تا برای مقاصد مختلف بتوان از آن ها استفاده نمود. حتی در عایق بندی

سازه های بدون شکل هندسی منظم نیز می توان از عایق پشم سنگ استفاده کرد.

به عنوان یک نکته کلیدی بهتر است بدانید که دوام عایق پشم سنگ نسبت به پشم شیشه و فایبرگلاس

بسیار بالاتر است.بنابراین، به راحتی می توان تا سالیان دراز از خواص عایق بندی آن بهره برد.

پشم سنگ آسیا ؛ معتبرترین برند تولید کننده پشم سنگ در ایران

فرایند تولید عایق پشم سنگ مرغوب و با کیفیت بالا امری تخصصی است که باید به صورت حرفه ای

دنبال شود.کارخانه پشم سنگ آسیا از تخصصی ترین و حرفه ای ترین تولید کنندگان انواع پشم سنگ به شمار می آید.

وجود آزمایشگاه تخصصی و مجهز پشم سنگ در این کارخانه باعث شده تا محصولات برندهای دیگر برای ورود به

بازار، نیاز به تاییدیه پشم سنگ آسیا داشته باشند. طبیعی است که اعتماد به یک برند معتبر بسیار ساده تر از امتحان و ارزیابی

محصولات کارخانه های دیگر باشد.

مصرف کنندگان برای سفارش پشم سنگ آسیا با حجم مورد نظر می توانند از طریق وبسایت این کارخانه

با کارشناسان آن در ارتباط باشند.

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

آموزش استفاده از پشم سنگ در کشاورزی

امروزه، کاربرد پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی در کشورهای توسعه یافته رواج بسیاری پیدا کرده است. پشم سنگ به دلیل مقاومت در برابر جذب آب و پیشگیری از رشد قارچ ها و باکتری ها بستر مناسبی برای رشد گیاهان است. کاربرد پشم سنگ در کشاورزی از زمان جوانه دهی تا باردهی گیاه امکان پذیر خواهد بود.

پشم سنگ

پشم سنگ یکی از مهم ترین مواد معدنی است که در سال های اخیر با اهداف متعددی به کار گرفته می شود. عایق بندی صوتی و حرارتی ساختمان با پشم سنگ و استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی دو مورد از اصلی ترین کاربردهای این ماده در صنایع مختلف است. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا باید از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی استفاده کنیم؟ یا اینکه استفاده از پشم سنگ در کشاورزی چگونه است؟

تولید محصولات کشاورزی به آب فراوانی نیاز دارد. به طور کلی، حدود یک درصد از آب های موجود در جهان از نوع آب شیرین هستند. از این مقدار محدود، بیش از 70 درصد برای آبیاری محصولات کشاورزی به کار می رود. بنابراین، به نظر می رسد که با توجه به افزایش روز افزون جمعیت جهان لازم است راه هایی در نظر گرفته شود که صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی را ترویج دهد. در غیر این صورت، بشر در آینده ای نه چندان دور با مشکلات زیادی در زمینه تغذیه و آب آشامیدنی مواجه خواهد شد.

استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی یکی از راه حل های عالی برای کاهش مصرف آب در این حوزه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه استفاده از پشم سنگ در کشاورزی و ضرورت کاربرد آن در این حوزه بپردازیم.

چرا استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی مفید است؟

پشم سنگ چیست یک ماده معدنی است که از سنگ های آذرین بازالت تولید می شود. برای تولید پشم سنگ لازم است سنگ های بازالت در ترکیب با سرباره های کوره های فولادی به کوره ریخته شوند. این ترکیب در دمای 1600 درجه سانتیگراد ذوب می شود. سپس، ماده مذاب به درون یک دستگاه چرخان وارد شده و شروع به چرخیدن می کند تا زمانی که الیاف پشم سنگ شکل بگیرند. الیاف به دست آمده به شکل حصیر در آمده و در نهایت به صورت صفحات مکعبی شکل برش می خورند.

اساس تولید پشم سنگ، حرارت بالای سنگ های آذرین آتشفشانی است. در نتیجه، هیچ گونه میکروب یا قارچی در این مواد رشد نخواهند کرد. بنابراین، بسترهای تولید شده از این ماده برای کشاورزی به روش هیدروپونیک بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین، از آن جا که به ازای هر فوت مکعب سنگ بازالت حدود 37 فوت مکعب پشم سنگ تولید می شود، بنابراین استفاده از آن به عنوان بسترهای پرورش محصول بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. پشم سنگ یک محیط محدود کننده برای گیاه به حساب نمی آید. به این معنا که پشم سنگ بدون اینکه برای ریشه های انواع گیاه مزاحمتی ایجاد کند، تنها با حفظ رطوبت و مواد مغذی به رشد گیاهان کمک می کند.

استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی چگونه به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند؟

با رشد روز افزون جمعیت جهان، کشورهای توسعه یافته و مناطقی که با صنعت کشاورزی سر و کار دارند همواره به دنبال آن بوده اند تا راه هایی برای کاهش مصرف منابع و افزایش تولید محصولات بیابند. این کار کمک می کند تا با مصرف حجم کمتری از منابع تجدیدناپذیر، حجم بیشتری از محصولات کشاورزی تولید شود. از آن جا که آب شیرین آشامیدنی اصلی ترین ماده برای تولید محصولات کشاورزی به حساب می آید، بنابراین، کاهش مصرف آن می تواند به حفظ منابع آبی کمک نماید. استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی با همین هدف در نظر گرفته می شود.

تصور کنید که قرار است مقدار یک کیلوگرم گوجه فرنگی را در فضای باز پرورش دهیم. برای تولید گوجه فرنگی با این مقدار چیزی حدود 60 لیتر آب نیاز داریم. اما اگر از پشم سنگ به جای بسترهای آلی برای رشد گیاه استفاده کنیم، این حجم آب را می توان به 4 درصد به ازای هر کیلوگرم کاهش داد. حال اگر کاربرد این روش در تمام دنیا رایج شود، بدون شک حجم بالایی از آب های آشامیدنی ذخیره خواهد ماند.

عملکرد پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی چگونه است؟

روش های نوین کشاورزی به گونه ای طراحی شده اند که گیاه تنها همان حجم از مواد غذایی، آب و املاحی را که نیاز دارد دریافت کند؛ نه بیشتر و نه کمتر. این کار باعث می شود تا در مصرف منابع مختلف و پرداخت هزینه ها صرفه جویی شود. به این روش از کشاورزی شم گفته می شود. کشت هیدروپونیک باعث می شود تا محصولات کشاورزی با حداکثر بهره وری از منابع آبی پرورش یابند. استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی نیز بر اساس روش های گلخانه ای هیدروپونیک صورت می گیرد.

پشم سنگ را می توان به عنوان یک عامل جاذب یا دافع آب (با توجه به هدف از کاربرد آن) به کار برد. اساس کاربرد پشم سنگ در کشاورزی حفظ رطوبت و مواد مغذی تا 80 درصد است. 15 درصد از حجم پشم سنگ را نیز منافذ باز برای عبور هوا تشکیل می دهند و 5 درصد باقی مانده همان الیافی هستند که به عنوان پشم سنگ می شناسیم. این ماده معدنی می تواند رشد گیاهان و محصولات کشاورزی را در بستری بدون خاک در ترکیب با پیت ماس ممکن سازد. البته معمولا پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی به کمک خاک رس سنگین یا خاک های شنی سبک نیز به کار گرفته می شود.

استفاده از پشم سنگ در کشاورزی برای تولید سبزیجات می تواند بسیار کاربردی و مقرون به صرفه باشد. زیرا این ماده بر ریشه زایی گیاهان مختلف از جمله سبزیجات تاثیر بسزایی دارد.

برای استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

اساس کاربرد پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی به گرادیان رطوبتی وابسته است که در پشم سنگ وجود دارد. در واقع، این که چرا کاربرد پشم سنگ در کشاورزی مناسب است، به بالا بودن رطوبت در بسترها و لایه های پایینی آن و وجود خشکی در لایه های رویی مربوط می شود. این موضوع ممکن است کشاورزان را به اشتباه بیندازد و تصور بر این باشد که پشم سنگ به آبیاری زیاد نیاز دارد. در حالی که این گونه نیست.

اگر می خواهید از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی مختلف استفاده کنید باید به آبیاری آن دقت فراوانی داشته باشید. پشم سنگ باید قبل از هر بار آبیاری کاملا تخلیه شود. این کار باعث می گردد تا مواد غذایی اضافی که هنوز توسط گیاه مصرف نشده اند، تحت نیروی گرانش زمین به لایه های پایینی کشیده شود. خالی شدن لایه های بالایی از آب و مواد مغذی، سطح هوای جذب شده را بالاتر برده و لایه های بالایی به اکسیژن تازه تجهیز خواهند شد.

آبیاری پشم سنگ نباید مانند یک اسفنج باشد. در اصل نباید پشم سنگ را به گونه ای آبیاری کرد که تمامی لایه های آن از بالا تا پایین اشباع شود. اختلاف میزان خشکی در لایه های بالا تا پایین پشم سنگ، زمینه تنفس ریشه و دسترسی آن به مواد غذایی را فراهم می سازد. همین موضوع باعث شده تا پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی به یک بستر هیدروپونیک فوق العاده تبدیل شود.

تفاوت انواع خاک با پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی چیست؟

یکی از مزایای کاربرد پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی، قدرت جذب متفاوت آن با انواع خاک است. به طور کلی، پشم سنگ دارای قدرت جذب کاتیونی صفر است. در نتیجه هیچ گونه نمکی در این ماده جذب نشده و عملا می توان آن را از وجود هر گونه نمک پاکسازی نمود.

یکی از ویژگی های بالقوه پشم سنگ، مقاومت بالای آن در مقابل جذب رطوبت و آب است. در نتیجه، نسبت به محیط هایی که گیاه در آن ها بدون خاک رشد می کند، مقدار آب بیشتری در اختیار گیاه قرار می دهد. از طرفی، پشم سنگ هایی که برای کشاورزی به کار برده می شوند تنها 2 درصد از مواد مغذی را از دسترس گیاه خارج می سازند. این در حالی است که سایر محیط های آلی این گونه نیستند. برای مثال، قدرت پیت ماس و خاک اره برای نگهداری آب حدود 65 درصد بوده و مقدار تلف شدن مواد مغذی بین 4 تا 8 درصد متغیر است. معمولا این مقدار مواد مغذی جذب ساختار کلوئیدی مواد شده و به همین دلیل، گیاه به آن ها دسترسی نخواهد داشت.

مزایای استفاده از پشم سنگ

یکی از مزایای استفاده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی آن است که گیاه می تواند حجم بالایی از مواد غذایی را بدون ریزش آب دریافت کند. در واقع، با آبیاری پشم سنگ و خیساندن آن با محلول مواد غذایی، گیاه می تواند مواد مورد نیاز خود را دریافت کند و سپس، در مدت زمان کوتاهی آب تخلیه می شود. در نتیجه، 40 تا 50 درصد از فضای بستر پشم سنگ تخلیه شده و با هوا جایگزین می گردد. اینکه فضای پشم سنگ با محلول مواد غذایی به طور متناوب و با برنامه ریزی دقیق شستشو داده شود، باعث رشد بهینه محصولات کشاورزی در پشم سنگ خواهد شد.

یکی از جنبه های مهم کاربرد پشم سنگ در کشاورزی آن است که این نوع بسترها در برابر رشد آفات و قارچ ها مقاوم هستند. در نتیجه، گیاه در یک بستر ایمن و به دور از آلودگی رشد خواهد کرد.

 

کشت پشم سنگ

انواع پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی کدام اند؟

همان گونه که در کشاورزی سنتی، تولید کننده ابتدا باید نهال یا قلمه را در خاک دیگری پرورش داده و سپس آن را به زمین اصلی انتقال دهد، در کشاورزی با پشم سنگ نیز دقیقا همین فرایند تکرار می شود. در اصل، محیط کشاورزی با پشم سنگ می تواند از قسمت های مختلفی تشکیل گردد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

بلوک های چندگانه پشم سنگ برای تکثیر بذر و قلمه

اولین محیط ساخته شده از پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی، برای ریشه زایی بذر و آماده سازی قلمه به کار گرفته می شود. مولتی بلوک معمولا نامی است که به این گونه محیط ها داده می شود. این بلوک ها به گونه ای ساخته شده اند که هوا به اندازه کافی به گیاهان رسیده و در نهایت بذر یا قلمه برای انتقال به محیط رشد گسترده تر آماده خواهند شد.

مینی بلوک های پشم سنگ برای آماده سازی قلمه و بذر

از مینی بلوک ها نیز برای جوانه زدن بذر و ریشه زدن قلمه استفاده می شود. این مینی بلوک ها با بلوک های چندگانه از نظر ساختاری متفاوت هستند. مینی بلوک ها به صورت مربعی ساخته می شوند و در اطراف آن ها پلاستیک مقاوم به کار برده می شود. این پلاستیک ها از گیاه در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت کرده و برای حفظ رطوبت مفید هستند.

مینی بلوک های پشم سنگ در نهایت با پاره کردن یا کشیدن پلاستیک و ایجاد حفره های مناسب، به محیط رشد گسترده تر انتقال پیدا می کنند. محفظه های مینی بلوک پشم سنگ عمدتا شامل نوارهای 15 حفره ای هستند.

بلوک های رشد برای پرورش گیاهان آماده سازی شده

از کاربردهای دیگر پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی، ساختارهای بلوکی برای رشد گسترده گیاه است. بلوک های رشد پشم سنگی محیطی برای رشد بذرهای جوانه زده و قلمه های ریشه دار هستند. چهار طرف این بلوک ها در پلاستیک های سفید مقاوم به اشعه ماورای بنفش قرار گرفته است. پایه های بلوک های رشد دارای شیارها و زهکشی مناسبی هستند. این مساله از پوسیده شدن ریشه پیشگیری به عمل می آورد و عمر گیاه را بیشتر می  کند. اندازه بلوک ها بین 3 تا 4 اینچ متغیر است. بلوک های رشد عمدتا به صورت مجموعه ای به فروش می رسند.

اسلب یا تکه های پشم سنگ برای کاشت سبزیجات

انواع پشم سنگ در تولید محصولات کشاورزی مختلف، متفاوت عمل می کنند. برای مثال، اسلب ها برای تولید سبزیجات بسیار عالی هستند. این نوع بسترهای پشم سنگ شامل پوشش های پلی اتیلن مقاوم به اشعه UV هستند. همچنین، ساختار اسلب ها به گونه ای است که به ریشه گیاه اجازه پیشروی سریع را خواهد داد.

توزیع آب و مواد مغذی محلول در آب در اسلب های پشم سنگ کاملا یکنواخت است. در نتیجه رشد ریشه در آن را ساده تر و موثرتر از خاک خواهد بود. ابعاد اسلب ها بر اساس کاربرد آن ها در نظر گرفته می شود. برای مثال، اسلب به کار برده شده برای سبزیجات کم ریشه با اسلب مناسب برای پرورش خیار متفاوت خواهد بود.

کاربرد گرانول پشم سنگ برای اصلاح مخلوط های ارگانیک

گرانول های ساخته شده از پشم سنگ به عنوان دانه های جاذب آب در محیط به کار می روند. این دانه های پشم سنگی می توانند در گلدان های مختلف مانند گل ارکیده به عنوان اصلاح کننده به کار برده شوند. اضافه کردن گرانول های پشم سنگ به محیط کشت، باعث می شود تا حجم هوا و آب جذب شده در آن بین 20 تا 50 درصد افزایش یابد. گرانول ها نقش پرلیت در محیط های خاکی سنتی را ایفا می کنند که جریان آب و هوا را در داخل محیط کشت ساده تر می سازند.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

 

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق بندی ساختمان

دانسیته پشم سنگ بر قدرت عایق بندی آن تاثیر بسزایی دارد. امروزه تولید انواع پشم سنگ با دانسیته های مختلف امکان پذیر شده است. به همین دلیل لازم است بهترین دانسیته پشم سنگ را بر اساس کاربرد مورد نظر خود انتخاب کرده و خریداری نماییم.

عایق کاری ساختمان

تولید پشم سنگ با کیفیت های مختلف باعث شده تا بتوان از این نوع عایق صوتی و حرارتی برای عایق ساختمان استفاده نمود. عایق بندی دیوارها، کف، سقف و لوله های پکیج به کمک انواع پشم سنگ امکان پذیر است. البته به شرطی که بهترین پشم سنگ با بهترین دانسیته و ضخامت انتخاب شود.

دانسیته پشم سنگ یکی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت و کارایی این عایق است. امروزه انواع پشم سنگ در کارخانه های مختلف تولید می شوند. هر یک از این گونه ها دانسیته های مختلفی دارند که بر اساس نوع کاربرد آن ها انتخاب خواهد شد. واحد دانسیته پشم سنگ به صورت کیلوگرم بر متر مکعب تعریف می شود. هر چه مقدار دانسیته پشم سنگ بیشتر باشد، قدرت عایق بندی آن بیشتر خواهد بود. با این حال انتخاب بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق بندی ساختمان کاملا به نظر مهندسان و کارشناسان ساختمان بستگی خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ساختار پشم سنگ بپردازیم. خواهیم دید که دانسیته انواع پشم سنگ بر کارایی آن اثر داشته و کیفیت آن را تغییر می دهد.

عایق پشم سنگ چیست و آن را چگونه می سازند؟

در دنیای امروز پشم سنگ یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی به شمار می رود که توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. این عایق یک عایق طبیعی به حساب می آید که از مواد طبیعی ساخته می شود. بازالت (نوعی سنگ آذرین و آتشفشانی) و سرباره کوره های فولادی مواد اصلی تشکیل دهنده پشم سنگ هستند. این دو ماده باید به درون یک کوره وارد شده و به دمای بالایی برسند. سپس مواد مذاب به دست آمده در یک محفظه گردان (سانتریفیوژ) وارد می شوند تا با سرعت مشخصی بچرخند. در نهایت الیاف ظریفی از این ترکیب به دست می آید که مبنای تولید رول های پشم سنگ هستند.

دانسیته پشم سنگ در مرحله فشرده سازی الیاف تولید شده اهمیت پیدا می کند. البته در این مرحله لازم است ضخامت پشم سنگ نیز در نظر گرفته شود. از آن جا که ضخامت می تواند مقادیر مختلفی داشته باشد، طبیعی است که چگالی یا دانسیته پشم سنگ نیز دستخوش تغییر گردد. به این ترتیب، تولید پشم سنگ با ضخامت و دانسیته مختلف بر اساس اصول کارشناسی و مهندسی باید انجام گیرد.

ویژگی های عایق پشم سنگ چیست و چه ارتباطی با دانسیته آن دارد؟

در دنیای امروز انواع آلودگی ها از جمله آلودگی های صوتی منجر به سلب آرامش افراد در محیط زندگی آن ها شده است. از سوی دیگر وجود حجم بالای سر و صدا در یک محیط کار می تواند تمرکز افراد را به هم زده و بازده کار را پایین آورد. بنابراین، بهتر است به دنبال یک راه حل مناسب و کاربردی باشیم تا بتوانیم از میزان آلودگی صوتی در محیط بکاهیم. از سوی دیگر، پیشگیری از به هدر رفتن انرژی چه در فصل سرد و چه در فصل گرم می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند. عایق پشم سنگ یک عایق بی نظیر و معدنی با کمترین آلودگی های محیطی است که می تواند انواع ساختمان را از نظر انتقال صوت و حرارت عایق بندی کند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم عایق های پشم سنگ، استفاده از آن به عنوان عایق ضد حریق است. یعنی اگر در بافت یک ساختمان به کار برده شود، از انتقال آتش به قسمت های دیگر آن ساختمان جلوگیری خواهد کرد. عایق پشم سنگ در مقابل رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد.

همه این خواص زمانی به بهترین شکل ارائه می شود که بهترین دانسیته پشم سنگ برای هر کاربرد استفاده گردد. این مساله به نظر کارشناسان و مهندسان طراح بستگی خواهد داشت.

دانسیته پشم سنگ چقدر است؟

به این سوال که دانسیته پشم سنگ چقدر است، نمی توان پاسخ واحد داد. زیرا امروزه تولید پشم سنگ با ضخامت ها و دانسیته های مختلف انجام می گیرد. بنابراین، مقدار دانسیته هر لایه از عایق پشم سنگ می تواند با لایه دیگر متفاوت باشد. همین مساله باعث شده تا طیف وسیعی از ضخامت ها و دانسیته ها تولید شده و در موقعیت های مختلف به کار گرفته شوند.

برای مثال، بهترین نوع پشم سنگ برای عایق بندی کردن شیروانی ها، پشم سنگ رول شده است. برای انتخاب بهترین دانسیته پشم سنگ در چنین مواردی باید به دنبال پشم سنگ با دانسیته 22 کیلوگرم بر متر مکعب بود. این در حالی است که در تولید پشم سنگ با برندهای مطرح دنیا، دانسیته پشم سنگ می تواند تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب نیز افزایش یابد. تغییر دانسیته و تراکم در ساخت انواع پشم سنگ ها شامل پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ پتویی، پشم سنگ لحافی، پشم سنگ ایزو پایپ و مانند آن ها امکان پذیر خواهد بود.

هدف از تولید انواع پشم سنگ با دانسیته و تراکم های مختلف، ارائه بهترین عملکرد با مناسب ترین دانسیته پشم سنگ است. بنابراین، لازم است دانسیته پشم سنگ بر اساس ناحیه ای که قرار است عایق بندی گردد و همچنین هدف عایق بندی، انتخاب شود. این مساله چه برای عایق بندی صوتی و حرارتی و چه برای عایق بندی ضد حریق، حائز اهمیت خواهد بود. به این ترتیب باید طبق نظرات کارشناسانه و مهندسی شده پشم سنگ مناسب را انتخاب نمود. دانسیته پشم سنگ برای اهداف مختلف مخصوصا عایق بندی ضد حریق، در آزمایش های مجهز بررسی و تایید خواهد شد.

دانسیته پشم سنگ چه تاثیری بر عملکرد آن دارد؟

دانسیته پشم سنگ یک کمیت مهم در تعیین کیفیت آن محسوب می شود. هر چه دانسیته پشم سنگ بیشتر باشد، مسلما وزن و فشردگی الیاف در آن بیشتر است. این یعنی قدرت عایق بندی صوتی و حرارتی آن نیز قوی تر خواهد بود.

به طور کلی، وقتی دانسیته پشم سنگ بالا باشد به این معنا است که حجم الیاف فشرده شده به ازای هر متر مکعب از عایق زیاد است. در نتیجه احتمال عبور حرارت و صوت از طریق الیاف به شدت کاهش می یابد. از سوی دیگر، پشم سنگ به عنوان یک عایق ضد حریق، در چگالی های بالا توانایی بیشتری برای پیشگیری از انتقال آتش خواهد داشت. رایج ترین دانسیته پشم سنگ 80 کیلوگرم بر متر مکعب است و دانسیته پانل های پشم سنگ را می توان تا 500 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفت.

آیا دانسیته پشم سنگ به نوع آن بستگی دارد؟

فشردگی الیاف تقریبا آخرین مرحله ای است که در تولید پشم سنگ باید انجام شود. اعمال فشار برای فشرده کردن توده های پشم سنگ باعث می شود تا آن ها به شکل های مختلف تخته ای، پتویی، لحافی و یا لوله ای در آیند. البته نوع دیگری از پشم سنگ وجود دارد که به آن پشم سنگ فله ای گفته می شود. این نوع پشم سنگ درست شبیه به پشم حلاجی شده است و عمدتا برای مکان هایی با هندسه نامشخص به کار می رود. در هر حال، انواع پشم سنگ در نهایت به صورت رول شده به انبار یا محل مصرف منتقل خواهند شد.

حال سوال این است که آیا دانسیته پشم سنگ به نوع آن بستگی دارد؟ و اینکه هر نوع از پشم سنگ چه دانسیته ای می تواند داشته باشد؟

هر نوع از پشم سنگ برای کارایی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، باید از پشم سنگ با چگالی مناسب در نواحی مختلف استفاده شود. بنابراین لازم است تولید هر نوع پشم سنگ در چگالی های مختلفی انجام گیرد.

دانسیته پشم سنگ های مختلف بازه های متنوعی دارد که برخی از مهم ترین و پر مصرف ترین آن ها در ادامه ذکر شده اند.

دانسیته پشم سنگ تخته ای

بازه دانسیته پشم سنگ تخته ای بین 80 تا 180 کیلوگرم بر متر مکعب است که نوع 80 کیلوگرم بر متر مکعبی آن بیشترین مصرف را دارد. دانسیته پشم سنگ به ضخامت آن نیز بستگی خواهد داشت. در اصل، چگالی به معنای مقدار پشم سنگ موجود به ازای هر متر مکعب است. بنابراین، ضخامت یک لایه از پشم سنگ می تواند دانسیته آن را تغییر دهد.

دانسیته پشم سنگ تخته ای برای ضخامت 40 تا 60 میلی متر معمولا از مقادیر 120، 150 و 180 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته می شود. این نوع پشم سنگ با داشتن 1000 میلی متر طول و 630 میلی متر عرض بیشترین مقاومت را در مقابل حرارت و صوت از خود نشان می دهد. پشم سنگ تخته ای مناسب ترین نوع پشم سنگ برای عایق بندی هر قسمت از ساختمان یا تاسیسات به حساب می آید.

دانسیته پشم سنگ لحافی

بازه تغییرات دانسیته پشم سنگ لحافی عمدتا بین 30 تا 60 کیلوگرم بر متر مکعب متغیر است. اما دانسیته پشم سنگ لحافی نیز با توجه به ضخامت آن در نظر گرفته می شود. پشم سنگ لحافی با دانسیته 40 و 60 کیلوگرم بر متر مکعب می تواند ضخامت 50 تا 80 میلی متر داشته باشد. در صورتی که ابعاد پشم سنگ لحافی برابر با 1200 میلی متر در 600 میلی متر باشد، کمترین مقدار دانسیته در بین انواع پشم سنگ را خواهیم داشت.

دانسیته پشم سنگ پتویی

بیشترین ضخامتی که در تولید انواع پشم سنگ پتویی در نظر گرفته می شود، ضخامت های بین 40 تا 100 میلی متر هستند. دانسیته پشم سنگ پتویی با ضخامت های یاد شده عمدتا 80 و 100 کیلوگرم بر متر مکعب خواهد بود. معمولا پشم سنگ های پتویی ارائه شده به بازار با دانسیته های یاد شده در ابعاد 3000 میلی متر در 910 میلی متر تولید می گردند.

دانسیته پشم سنگ فله ای

ضخامت پشم سنگ فله ای عمدتا بین 40 تا 100 میلی متر در نظر گرفته می شود. دانسیته پشم سنگ فله ای بنا بر این مقدار ضخامت، 80 و 100 کیلوگرم بر متر مکعب است. پشم سنگ های فله ای برای انتقال به محل مصرف با طول 1000 میلی متر و عرض 630 میلی متر برش می خورند. پشم سنگ فله ای با مشخصات ذکر شده متداول ترین نوع پشم سنگ در بازارهای امروزی است.

دانسیته پشم سنگ لوله ای

دانسیته پشم سنگ لوله ای (ایزو پایپ) در بازه 80 تا 160 کیلوگرم بر متر مکعب قرار دارد. با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده از انواع پشم سنگ لوله ای، لازم است بهترین دانسیته پشم سنگ لوله ای انتخاب شود.

دانسیته پشم سنگ لوله ای برابر با 130 کیلوگرم بر متر مکعب است. این نوع پشم سنگ که برای عایق بندی انواع لوله استفاده می شود، ضخامتی بین 30 تا 80 میلی متر دارد. طول پشم سنگ لوله ای 1000 و عرض آن 18 تا 350 میلی متر اندازه گیری می شود.

آیا امکان دارد دانسیته پشم سنگ را با مقدار بالاتر یا پایین تر سفارش داد؟

مهم ترین نکته در تعیین دانسیته پشم سنگ، کاربرد آن پشم سنگ و محلی است که باید آن را نصب نمود. برای مثال، استفاده از پشم سنگ برای پیشگیری از انتقال صدا از یک استودیوی صدا برداری به بیرون از آن، نیازمند یک دانسیته مشخص است. بنابراین، باید دانسیته پشم سنگ مورد نظر کاملا آزمایش شده و مورد تایید قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است عایق بندی صوتی استودیو به خوبی انجام نشود.

به این ترتیب، حتی اگر مقدار دانسیته پشم سنگ از حدی بالاتر یا پایین تر سفارش داده شود، باید حتما از نظر عملکرد تحت آزمایش و تایید قرار گیرد.

تفاوت دانسیته پشم سنگ با دانسیته پشم شیشه چیست؟

برخلاف پشم سنگ، پشم شیشه از الیاف بسیار ریز شیشه ای درست شده است.

فرایند تولید پشم سنگ و پشم شیشه تقریبا یکسان هستند اما از نظر عملکرد

با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع، در پشم شیشه حفره های هوایی که در بین

الیاف شیشه وجود دارند نقش عایق را ایفا می کنند.

دانسیته پشم سنگ نسبت به پشم شیشه بسیار بالاتر است. به همین دلیل نیز از نظر

عایق بندی در مقابل صوت و حرارت بسیار بهتر عمل می کند. دانسیته بالای پشم سنگ

نسبت به پشم شیشه در دوام آن نیز نقش بسیار موثری دارد. در اصل، پشم سنگ برخلاف

پشم شیشه در مقابل فشار هیچ گونه تغییر شکلی نداشته و به همین دلیل تا سال ها می تواند دوام داشته باشد.

مقاومت پشم سنگ در برابر آتش بسیار بالاتر از مقاومت پشم شیشه است. علت این موضوع نقطه ذوب

بالای پشم سنگ نسبت به پشم شیشه است که از بالاتر بودن دانسیته پشم سنگ ناشی می گردد.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

 

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

عایق ساختمان با پشم سنگ

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان با هدف عایق بندی صوتی و حرارتی، بسیار مناسب و باصرفه است. استفاده از یک پشم سنگ با کیفیت و نصب حرفه ای و تخصصی آن می تواند نگرانی ساکنین را از نظر هزینه های انرژی بر طرف کند. همچنین، پشم سنگ، ایمنی یک ساختمان در مقابل آتش سوزی را تضمین می نماید.

مقدمه

امروزه کاربرد پشم سنگ به قدری وسیع شده است که کمتر کسی از مزیت های آن بی اطلاع است. با این حال، در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین کاربردهای پشم سنگ در ساختمان بپردازیم.

پشم سنگ یکی از انواع عایق های صوت، حرارت و آتش است که از مواد طبیعی ساخته می شود. این ماده با ترکیب سنگ های آذرین و سرباره های کوره های فولادی تولید می شود. اگر قصد دارید ویژگی های اصلی این ماده را بشناسید می توانید به مقاله 7 نکته مهم که باید درباره عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ بدانید سری بزنید.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان به قسمت های مختلفی مربوط می شود. پشم سنگ را می توان به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی در سقف و دیوارهای داخلی و خارجی به کار برد. البته با توجه به ضد حریق بودن پشم سنگ، می توان کاربردهای وسیع تری در انواع ساختمان برای آن در نظر گرفت. از این رو، معمولا در هر ساختمان مسکونی، تجاری و صنعتی به طرق مختلف از این محصول پرکاربرد استفاده می شود.

ساختار پشم سنگ چگونه است؟

پشم سنگ یک ماده فشرده متشکل از سنگ های بازالت (نوعی سنگ آذرین آتشفشانی) و سرباره کوره های فولادی است. این مواد در ترکیب با یکدیگر تحت حرارت بالا مذاب شده و به صورت الیاف نازکی در می آیند. این الیاف در نهایت به صورت کاملا فشرده و رول شده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

پشم سنگ را معمولا با عنوان پشم معدنی نیز می شناسند. البته بهتر است بدانید که پشم معدنی یک مجموعه کامل تر و بزرگتری از انواع عایق های معدنی به حساب می آید. با این حال، از آن جا که طبیعی بودن پشم سنگ یکی از مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید، با این عنوان نیز شناخته می شود.

دانسیته پشم سنگ و ضخامت آن پارامترهای مهمی هستند که در تولید این عایق صوتی و حرارتی مورد توجه قرار می گیرند. پارامتر دانسیته یا چگالی می تواند مقادیر 50، 80، 100 و 120 کیلوگرم بر متر مربع داشته باشد. هر نوع پشم سنگ با این چگالی ها برای کاربردهای مختلف مناسب هستند که تشخیص آن با کارشناسان و مهندسان خواهد بود.

امروزه کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ها بسیار گسترده شده است. سبک بودن عایق، عدم آلودگی های محیطی، پیشگیری از انتقال رطوبت و ایجاد قارچ و کپک و قابلیت بازیافت این نوع عایق صوت و حرارت از جمله ویژگی هایی است که آن را محبوب همگان کرده است.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی سقف اصلی ساختمان

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان با هدف عایق بندی سقف، یکی از رایج ترین کاربردهای پشم سنگ در ساختمان محسوب می شود. اصولا خروج انرژی و حرارت از طریق سقف بدون عایق منزل یا محیط کار از انواع رایج اتلاف انرژی محسوب می شود. این شرایط چه در فصل سرد و چه در فصل گرم می تواند هزینه های زیادی را به افراد تحمیل کند. اما عایق بندی سقف ساختمان با یک عایق مناسب مانند پشم سنگ، به حفظ دمای استاندارد ساختمان کمک خواهد کرد.

پشم سنگ در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شود. از این رو، هر فرد بنا بر نیاز خود می تواند یک نوع مناسب با ضخامت کافی را انتخاب نماید. پشم سنگ های تخته ای با ضخامت 5 سانتی متر و دانسیته 80 کیلوگرم بر متر مربع برای عایق کردن سقف گزینه مناسبی هستند.

چنانچه قصد دارید سقف یک شیروانی یا سوله را عایق بندی کنید، می توان از پشم سنگ لحافی یا فنوفلت نیز استفاده نمود. این نوع پشم سنگ دارای قابلیت انعطاف پذیر بالایی است و بنابراین، به راحتی می توان این نوع سقف ها را با آن پوشش داد.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی دیوارها

عایق بندی دیوارهای داخلی ساختمان نیز اهمیت خاص خود را دارد. از آن جا که پشم سنگ دارای خاصیت ضد حریق است، بنابراین، عایق بندی دیوارها می تواند از انتقال آتش بین قسمت های داخلی یک ساختمان جلوگیری کند. برای عایق بندی دیوارهای داخلی ساختمان معمولا از پشم سنگ تخته ای با ضخامت سه سانتی متر و دانسیته 120 کیلوگرم بر متر مربع استفاده می شود. البته ممکن است بر اساس شرایط و نظر کارشناسان، تغییراتی در برخی پارامترهای پشم سنگ داده شود.

در صورتی که بخشی از دیوارهای سازه، شکل هندسی منظم و مشخصی نداشته باشد می توان از پشم سنگ فله استفاده کرد. این نوع پشم سنگ به شکل پشم حلاجی شده به مصرف کننده ارائه می شود و قابلیت قالب بندی به هر شکلی را دارد.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی سقف طبقات

در ساختمان های چند طبقه علاوه بر عایق بندی حرارتی، عایق بندی صوتی نیز به حفظ آرامش ساکنین کمک می کند؛ مخصوصا اگر ساختمان از نوع مسکونی باشد. کاربردهای پشم سنگ در ساختمان کمک می کند تا این آرامش برای مصرف کننده تامین گردد.

سقف طبقات یک ساختمان را می توان با پشم سنگ تخته ای مناسب با دانسیته 120 کیلوگرم بر متر مربع و ضخامت 3 سانتی متر عایق بندی کرد. این نوع عایق بندی کمک می کند تا علاوه بر پیشگیری از انتقال صوت به طبقات زیرین و بالایی، در صورت آتش سوزی از انتقال آتش نیز جلوگیری شود. مقدار پشم سنگ مورد نیاز برای هر سقف نیز بر اساس اصول مهندسی و تشخیص کارشناسان محاسبه خواهد شد.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی آهن آلات موجود در اسکلت بندی ساختمان

بروز آتش سوزی در یک ساختمان و تداوم آن به مدت طولانی باعث می شود تا دمای آهن آلات به کار برده شده در آن افزایش یابد. به طوری که اگر بالا رفتن دمای انواع فلزات تا حد مشخصی ادامه یابد، منجر به خم شدن و یا تغییر شکل آن ها خواهد شد. بنابراین، بهتر است با کاربرد پشم سنگ در اسکلت بندی ساختمان از این موضوع جلوگیری کنیم.

اگر تمامی ستون های یک سازه با استفاده از پشم سنگ عایق بندی شوند، در زمان بروز آتش سوزی های احتمالی، سلامت آهن آلات و ستون های سازه حفظ می گردد. در نتیجه ایمنی ساختمان و افراد ساکن در آن برقرار خواهد بود و نیازی به اقدامات اضافی نیست؛ حتی اگر آتش به مدت طولانی ادامه پیدا کند.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی صوتی انواع ساختمان

در ساختمان هایی نظیر استودیوهای صدابرداری و یا تالارهای بزرگ سخنرانی لازم است تمامی قسمت های ساختمان شامل سقف، دیوارها و کف از نظر صوتی عایق بندی شوند. در چنین شرایطی باید از نوع خاصی از پشم سنگ با نام فنوپانل یا پشم سنگ تخته ای با دانسیته مناسب استفاده نمود.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی لوله های موتور خانه و پکیج

در سیستم های گرمایشی امروزی که بر مبنای آب گرم کار می کنند، عایق بندی حرارتی لوله ها و تاسیسات ساختمان باعث می شود تا از اتلاف حرارت جلوگیری شود. این مساله معمولا در ساختمان های بلند با چندین طبقه اهمیت بیشتری دارد. برای عایق بندی حرارتی لوله های شامل مایعات گرم و سرد بهتر است از پشم سنگ ایزوپایپ یا لوله ای استفاده شود.

کاربرد پشم سنگ لوله ای در صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی نیز رایج است. این نوع پشم سنگ در سه نوع پیش ساخته، دارای روکش آلومینیوم مسطح و دارای روکش آلومینیوم ساده ساخته می شود. مقدار پشم سنگ ایزو پایپ مورد نیاز و مشخصات ساختاری آن بهتر است بر اساس نظر کارشناسان و مهندسان تخمین زده شود.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی کردن کف ساختمان

عایق بندی کف ساختمان چه برای طبقه های بالا و چه طبقه های پایین مناسب است. عایق بندی کف در طبقات غیر همکف باعث می شود تا انتقال حرارت و صوت به طبقه پایین و یا بالا صورت نگیرد. در طبقات همکف نیز کاربرد پشم سنگ مانع از انتقال احتمالی رطوبت به درون ساختمان خواهد شد. حتی در مورد طبقاتی که بر روی پارکینگ ساختمان قرار دارند، عایق بندی کف کمک می کند تا در صورت آتش سوزی خودرو در داخل پارکینگ، آتش به داخل ساختمان نفوذ نداشته باشد. همچنین، از انتقال گرما و صوت بین پارکینگ و ساختمان جلوگیری به عمل می آورد.

برای کف ساختمان معمولا از انواع پشم سنگ تخته ای با چگالی های مشخصی می توان استفاده نمود. تعیین مقدار پشم سنگ مورد نیاز و دانسیته استاندارد برای کف ساختمان بر اساس دیدگاه مهندسی و کارشناسی صورت می گیرد.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان ؛ عایق بندی دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام

نفوذ رطوبت بین قسمت های مختلف ساختمان باعث می شود تا احتمال بروز قارچ و کپک در برخی قسمت ها افزایش یابد. همچنین، برای دیوارهای داخلی ساختمان که به آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام وصل هستند، امکان لک شدگی و آسیب وجود دارد. بنابراین، بهتر است از یک عایق ضد رطوبت استفاده شود تا بتوان از این دیوارها محافظت نمود.

کاربرد پشم سنگ در دیوارها و کف ساختمان برای پیشگیری از انتقال رطوبت از سرویس بهداشتی و حمام به قسمت های داخلی بسیار مفید است. کاربرد پشم سنگ تخته ای برای این منظور مناسب به نظر می رسد.

استفاده از پشم سنگ بهتر است یا پشم شیشه؟

پشم سنگ و پشم شیشه دو رقیب نسبتا قوی برای یکدیگر محسوب می شوند. با این حال، ممکن

است این سوال مطرح شود که کدام یک از این دو عایق پر مصرف برای استفاده در عایق بندی

ساختمان ها مناسب تر هستند. در این قسمت با مقایسه پشم سنگ و پشم شیشه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه به عنوان عایق ضد حریق

پشم سنگ از مواد معدنی شامل سنگ های آتشفشانی و سرباره های فولادی تولید می شود.

در نتیجه مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت دارد. از این رو، قابلیت ضد حریق بودن پشم سنگ

به عنوان یک ویژگی عالی این عایق به حساب می آید. عایق پشم شیشه از این نظر ضعیف تر عمل می کند.

کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه به عنوان عایق حرارتی

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان برای پیشگیری از انتقال حرارت بسیار بهتر از پشم شیشه به نظر می رسد.

علت این مساله تراکم بالای پشم سنگ نسبت به پشم شیشه است که باعث می شود انتقال حرارت از طریق آن به حداقل برسد.

کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه به عنوان عایق رطوبت

عایق پشم سنگ یک عایق معدنی مقاوم به آب و مایعات محسوب می شود. بنابراین، به خوبی می تواند

از محیط درون ساختمان در مقابل نفوذ رطوبت جلوگیری کند. این در حالی است که پشم شیشه نمی تواند

در مقابل نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. در نتیجه حتی با عایق بندی محیط های مرطوب نظیر آشپزخانه،

سرویس بهداشتی و حمام با پشم شیشه، باز هم امکان انتقال رطوبت وجود دارد. از سوی دیگر نفوذ مایعات به

درون پشم شیشه خواص عایق بودن آن را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده و از بین خواهد برد.

مقایسه کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه از نظر نصب عایق

برای کاربرد پشم سنگ یا پشم شیشه در ساختمان، سهولت طریقه نصب نیز اهمیت زیادی دارد.

بهتر است بدانید که برش، انتقال و جای دادن پشم سنگ در محیط بسیار ساده تر از پشم شیشه

خواهد بود. همچنین، پشم شیشه در اثر فشرده شدن قابلیت بازگشت نداشته و تغییر شکل می دهد.

اما در مورد پشم سنگ، فشار نمی تواند شکل آن را عوض کند.

کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه از نظر حساسیت زا بودن

یکی از مزیت های مهم کاربردهای پشم سنگ در ساختمان نسبت به پشم شیشه آن است که پشم شیشه

در طولانی مدت می تواند عوارض تنفسی در پی داشته باشد. زیرا پشم شیشه از الیاف شیشه ای و پودرهای

ریز تشکیل شده است که هوای بین آن ها عایق حرارتی محسوب می شود. از این رو، چنانچه اشخاص به هر دلیلی

به صورت طولانی مدت در معرض تنفس این ذرات قرار گیرند، به آسیب های تنفسی دچار خواهند شد.

مقایسه کاربرد پشم سنگ و پشم شیشه از نظر قیمت

از نظر قیمت نیز کاربرد پشم سنگ در عایق بندی ساختمان بهتر است. البته از آن جا که سنگ بازالت

در کشور ما به وفور یافت می شود، تولید پشم سنگ مقرون به صرفه بوده و برای مصرف کننده مناسب تر

است. اما در کشورهای دیگر، هزینه پشم سنگ با همه مزایایی که دارد حدود 10 درصد گران تر از پشم شیشه

تمام می شود. به این ترتیب، می توان گفت که کاربردهای پشم سنگ در ساختمان های مختلف در ایران از هر

نظر بهتر از دیگر روش های عایق بندی خواهد بود.

 

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

جمع بندی

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان های مختلف مسکونی و تجاری منجر به حفظ آرامش ساکنین

و پیشگیری از اتلاف انرژی خواهد شد. مزایای پشم سنگ نسبت به دیگر عایق ها نظیر پشم شیشه

به حدی است که استفاده از پشم سنگ در عایق بندی ساختمان ها طرفداران بیشتری دارد.

سپردن عایق بندی صوتی، حرارتی و ضد حریق ساختمان به یک تیم مجرب و استفاده از یک محصول

استاندارد باعث می شود تا بیشترین بازده را دریافت کنید. شرکت پشم سنگ آسیا در این راستا خدمات

قابل قبولی را ارائه می دهد.جهت اطلاع از نحوه تماس با کارشناسان فروش

این شرکت می توانید به قسمت تماس با ما در همین وبسایت مراجعه نمایید.

اینستاگرام شرکت پشم سنگ آسیا

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

هیدروپونیک چیست؟ انواع و مزایای آن

کشت گیاهان سالم و ارگانیک نیازمند استفاده از روش‌های نوین کشاورزی است. این نه تنها منجر به تولید محصولات با کیفیت و سالم می‌شود، بلکه برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های محیطی نیز مؤثر است. یکی از این روش‌ها، هیدروپونیک است که به دلیل مزایای بسیار آن، امروزه محبوبیت بسیاری برای رشد گیاهان پیدا کرده است.

انواع سیستم‌های هیدروپونیک و مزایای آن

در دهه اخیر، علاقه مردم نسبت به نحوه تولید غذایی که مصرف می‌کنند، به شدت افزایش یافته است. اغلب مصرف‌کنندگان، خواهان غذای سالم و ارگانیک هستند که با روش‌های رشد پایدار و آگاهانه تولید شده و عاری از بقایای آفت‌کش‌ها باشد. از این رو، برخی از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند تا غذای خود را، خود پرورش دهند. امروزه این امکان وجود دارد که یک مزرعه یا باغ، بدون خاک رشد کند و در عوض از یک محیط بی‌اثر مانند پشم سنگ برای حمایت از ساختار ریشه استفاده شود.

اصطلاح فنی این مکانیسم هیدروپونیک است و در واقع می‌تواند با قرار دادن گیاهان در تماس مستقیم با منبع غذایی، رشد مؤثرتری را برای گیاهان فراهم کند. برای تضمین امنیت غذایی یک جامعه، نیاز به پیاده‌سازی فناوری‌های پیشرفته و مدرن کشاورزی به صورت محلی است. اگر به فکر شروع یک پروژه هیدروپونیک هستید، ابتدا باید مفاهیم اساسی کشت گیاهان به روش هیدروپونیک را بیاموزید. در این مقاله، شما را با اصول اولیه هیدروپونیک و همچنین مزایا و معایب استفاده از سیستم هیدروپونیک آشنا می‌کنیم.

هیدروپونیک چیست؟

هیدروپونیک، روشی برای رشد گیاهان است، اما به جای استفاده از خاک، هیدروپونیک به یک محلول غنی از مواد مغذی مبتنی بر آب بستگی دارد. عدم استفاده از خاک و در عوض استفاده از مواد آلی مانند پرلیت، کوکو، پشم سنگ، گلوله‌های رسی، پیت ماس یا ورمیکولیت، مزایای بی‌شماری را برای تولیدکنندگان با به کارگیری سیستم کشت هیدروپونیک در همه جا فراهم کرده است. بسیاری از انواع گیاهان به صورت هیدروپونیک، به خوبی رشد می‌کنند. برخی از بهترین گیاهان برای رشد در سیستم هیدروپونیک عبارت است از: کاهو، سبزی، گوجه فرنگی، فلفل و توت فرنگی. به عنوان یک قاعده کلی، از کشت گیاهانی که مانند ذرت بلند می‌شوند، ریشه‌های عمیقی مانند سیب‌زمینی دارند یا در طبیعت رشد می‌کنند، اجتناب کنید.

عملکرد سیستم هیدروپونیک چگونه است؟

در حالی که رشد گیاه شامل فرآیندهای متابولیکی زیادی است، گیاهان عمدتاً به دلیل وجود سه عنصر اصلی مانند: مواد مغذی ضروری، آب و نور خورشید رشد می‌کنند. در یک باغ سنتی، خاک گیاه را محکم می‌کند و به عنوان مخزنی برای نگه داشتن آب و مواد مغذی عمل می‌کند. سیستم هیدروپونیک با استفاده از یک محلول آبی حاوی مواد مغذی که به طور مستقیم به ریشه‌ها که گیاه را تغذیه و هیدراته نگه می‌دارد، نیاز به خاک را از بین می‌برد. از آنجایی که نور طبیعی در داخل خانه محدود است، گیاهانی که در سیستم هیدروپونیک رشد می‌کنند، معمولاً نور تکمیلی دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، از طریق آویزان کردن چراغ‌ها در بالای گیاهان و کنترل روشنایی آنها، چرخه‌های طبیعی نور روز و تاریکی را که گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند، تقلید می‌کند. در سیستم رشد هیدروپونیک، گیاهان یا مستقیماً در محلول آبی معلق می‌شوند یا در محیطی بدون خاک مانند نارگیل، پشم سنگ، لیکا، ورمیکولیت یا پرلیت رشد می‌کنند. ریشه‌های گیاه، محلول غذایی را در سیستم فعال یا غیرفعال دریافت می‌کنند. در سیستم‌های فعال، از پمپ‌ها برای گردش و هوادهی محلول‌های غذایی استفاده می‌کنند و مواد مغذی را برای جذب به ناحیه ریشه گیاه می‌رسانند. در حالی که سیستم‌های غیر فعال پمپ یا قطعات متحرک ندارند. محلول‌های غذایی از طریق گرانش یا اثر مویرگی به ناحیه ریشه وارد می‌شوند.

 

 

انواع سیستم های هیدروپونیک

در هیدروپونیک، تکنیک‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از رسیدن محلول غذایی به گیاهان خود از آنها استفاده کنید. اینها در سرمایه‌گذاری مورد نیاز و سطح پیچیدگی متفاوت هستند. انواع سیستم‌های هیدروپونیک عبارت است از:

اِیروپونیک

ایروپونیک، کشت گیاه در ظرفی مات است که شامل معلق کردن ریشه‌ها در هوا و مه پاش کردن آنها از طریق یک نازل اسپری با محلول غذایی می‌باشد. ایروپونیک به دلیل استفاده آب برای انتقال مواد غذایی مورد نیاز گیاه، از انواع سیستم هیدروپونیک محسوب می‌شود.

کشت آب عمیق

روش کشت آب عمیق، به عنوان یک روش مخزنی شناخته می‌شود. تصور می‌شود که روش کشت آب عمیق، ساده‌ترین روش اجرای هیدروپونیک باشد. در این روش، ریشه‌ها مستقیماً در داخل محلول غذایی معلق هستند و پرورش‌دهندگان باید از پمپ هوای آکواریوم برای اکسیژن‌رسانی به محلول استفاده کنند تا گیاهان در محلول غرق نشوند.

هیدروپونیک فیتیله ای

در بین تمام روش‌های هیدروپونیک، این ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش است. گیاه و مخزن محلول غذایی توسط فتیله به هم متصل می‌شوند که به مرور زمان و به آرامی آنها را تغذیه می‌کند. مواد جاذب مانند پنبه، رایج‌ترین محیط است که به آرامی محلول آب و مواد مغذی را به گیاه منتقل می‌کند.

تکنیک فیلم غذایی

این روش بر اساس جذب اکسیژن از هوا توسط جریان مداوم محلول غذایی روی ریشه گیاهان عمل می‌کند. برای اجرای صحیح این روش، گیاهان باید با شیب اندکی رشد کنند که اجازه می‌دهد محلول به سمت پایین جریان یابد. این ممکن است روشی زمان‌بر و دشوار به نظر برسد، اما در نهایت با افزایش نرخ رشد، ارزش آن را دارد.

کشت جزر و مدی

در این روش، گیاهان به طریقی کاشته می‌شوند که ریشه گیاهان در یک عمق مشخصی از محلول، ثابت قرار می‌گیرد. سپس محلول غذایی در طی روز 3 تا 4 بار تخلیه می‌شود تا فرصتی را برای تنفس ریشه فراهم کند. به منظور تزریق محلول غذایی، یک زمان‌سنج اتوماتیک به پمپ غوطه‌ور در مخزن وصل است. هنگامی که خاموش می‌شود، در اثر نیروی گرانش، محلول غذایی تخلیه می‌شود. این روش به صورت سینی‌های لبه‌دار یا گلدان‌های حاوی پشم سنگ گرانولی، محیطی را برای کشت گیاه فراهم می‌کند.

هیدروپونیک قطره ای

سیستم هیدروپونیک قطره‌ای، بسیار شبیه به سیستم آبیاری قطره‌ای برای رشد گیاه در خاک است. در این نوع سیستم هیدروپونیک، مجراها یا لوله‌هایی در کنار هر بستر مانند پشم سنگ، نارگیل یا پیت ماس که ریشه گیاه درون آن قرار دارد، تعبیه شده است. محلول حاوی مواد غذایی مورد نیاز گیاه، از طریق قطره چکان‌هایی به صورت قطره‌ای بر روی بستر گیاه چکانده می‌شود.

استفاده از پشم سنگ در روش کاشت هیدروپونیک

پشم سنگ علاوه بر این که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان یک بستر اصلی برای پروش دهندگان هیدروپونیک پشم سنگ نیز شناخته می شود. به این دلیل که رطوبت و اکسیژن را به خوبی حفظ می کند، از نظر شیمایی بی اثر است و به هیچ عنوان مانعی برای رشد گیاه ایجاد نمیکند.

مزایای هیدروپونیک

روش هیدروپونیک از مزایای بسیاری برخوردار است، از جمله:

افزایش سرعت رشد

نشان داده شده است که در هیدروپونیک، گیاهان سریع‌تر و بیشتر رشد می‌کنند، زیرا دریافت مواد مغذی از محیط اطراف آنها به انرژی کمتری نیاز دارد. گیاهان اساساً تمام آنچه که برای جوانه زدن نیاز دارند، از طریق این روش تغذیه می‌شوند.

منابع موردنیاز کمتر

گیاهانی که در سیستم هیدروپونیک کار رشد می‌کنند، تنها از 10 درصد آبی که یک گیاه در مزرعه استفاده می‌کند، استفاده می‌کنند. این پدیده به این دلیل رخ می‌دهد که آنها یک سیستم بسته دارند و بنابراین هدررفت آب کمتری در روند تغذیه گیاهان وجود دارد.

حداقل آفات و بیماری های مرتبط با گیاهان

هیچ علف هرز و بیماری مرتبط با گیاهان در این روش وجود ندارد. این به این دلیل است که گیاهان در یک منطقه کنترل شده نگهداری می‌شوند و از خاک استفاده نمی‌کنند. به عنوان یک امتیاز این روش این نیست که نیاز حشره‌کش به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

تبخیر کمتر

سیستم‌های هیدروپونیک در معرض تبخیر کمتری هستند، کنترل بیشتری بر روی دما، رطوبت و ترکیب هوا دارد. همچنین به دلیل کاهش آلودگی و ضایعات، برای محیط زیست بهتر هستند.

برخی از گیاهان مناسب برای سیستم هیدروپونیک

از جمله گیاهان، میوه‌جات و یا سبزیجاتی که برای کشت در محیط هیدروپونیک مناسب هستند، شامل:

  • کاهو

  • اسفناج

  • توت فرنگی

  • فلفل دلمه‌ ای

  • گیاهان دارویی

  • گل های آپارتمانی

رشد این‌ها در محیط هیدروپونیک، از مزایایی مانند دوام و سرعت رشد بالا برخوردار است.

از این رو استفاده از این روش برای رشد این گیاهان، گزینه خوبی می‌تواند باشد.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

تهیه پشم سنگ از یک مرجع مطمئن و معتبر باعث اطمینان از کیفیت و کارایی آن می گردد. بنابراین، در صورتی

که بهترین عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ را می خواهید، بهتر است به دنبال بهترین فروشندگان باشید.

سایت نیرم یکی از بهترین و معتبرترین  توزیع کنندگان انواع پشم سنگ با کیفیت است

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

پشم سنگ پتویی

ایزوبلانکت پشم سنگ پتویی دوخته شده  (Isoblanket sewn blanket rock wool) یکی دیگر از محصولات شرکت پشم سنگ آسیا که به صورت پتویی و یا رول شده  تولید می شود و بعضا به آن پشم سنگ لحافی هم گفته می شود.

 

پشم سنگ خام پس از انسجام الیاف با سیم نسوز به توری سیمی گالوانیزه با چشمه های شش ضلعی دوخته شده و در شکل های مختلف تولید و استفاده می شود. این محصول تحمل دمای حرارتی بالایی دارد که متجاوز از ۷۵۰ درجه سانتیگراد می باشد. عایق پتویی دوخته شده که از طریق عملیات دوخت صورت گرفته و با روکش هایی از جنسی توری سیمی، کاغذ کرافت، فویل آلومینیوم، کاغذ آلومینیوم مسلح و پارچه نسوز پوشش داده می شود از این رو ارتقاء مقاومت کششی و خمشی زیادی را دارا می باشد.

پشم سنگ پتویی به طور گسترده در ساختمان های عمومی، تجاری و مسکونی و همچنین کارخانه های صنعتی، برای کاربردهایی مانند سقف، دیوار خارجی، دیوار جداکننده و کف شناور برای محافظت در برابر آتش، عایق حرارتی، کنترل صوتی و کنترل تراکم استفاده می شود. از دیگر محصولات تولیدی شرکت پشم سنگ آسیا می توان به فنوفلت و فنو پانل نیز اشاره کرد.

 

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

تهیه پشم سنگ از یک مرجع مطمئن و معتبر باعث اطمینان از کیفیت و کارایی آن می گردد. بنابراین، در صورتی

که بهترین عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ را می خواهید، بهتر است به دنبال بهترین فروشندگان باشید.

سایت نیرم یکی از بهترین و معتبرترین  توزیع کنندگان انواع پشم سنگ با کیفیت است

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

اثرات زیست محیطی برخی از عایق

به ‌منظور کاهش انتشار کربن و کاهش سوخت، نیاز اساسی به بهبود بهره‌ وری انرژی خانه‌ها وجود دارد. یکی از راه‌ های بهبود کارایی، به حداقل رساندن اتلاف حرارت از طریق عایق‌کاری ساختمان است. برای برخی از خانه‌ها، این شامل نصب دیوارهای متخلخل و عایق زیر شیروانی است. با این حال، برای خانه‌های دیگر که بازسازی آنها دشوار است، این گونه اقدامات می‌تواند کمی هزینه‌بر و پیچیده‌تر باشد. دو راه اصلی برای بهبود بافت ساختمانی این طور خانه‌ها وجود دارد: نصب عایق دیوار داخلی یا خارجی.عایق دیوارهای خارجی به‌ویژه برای آن دسته از ساختمان‌هایی مناسب است که علاوه بر بهبود آسایش حرارتی، از بهبود ویژگی‌های ظاهری و زیبایی ساختمان نیز بهره‌مند می‌شوند.

از دیگر مزایای عایق کاری دیوارهای خارجی، می‌توان به تولید آلودگی صوتی کمتر برای ساکنان یک ساختمان (آنها می‌توانند در طول بازسازی، در ساختمان باقی بمانند)، اشاره کرد. این مقاله به بررسی اثرات زیست محیطی چندین عایق می‌پردازد، مانند عایق پشم سنگ، عایق پشم شیشه، عایق فوم گلاس، عایق فوم پلی استایرن، عایق پلی اورتان و عایق فوم فنولیک. اگر مقیاس مقاوم‌سازی مورد‌نیاز، در سراسر جهان در نظر گرفته شود، واضح است که تقاضای زیادی برای مواد عایق وجود دارد. بنابراین درک اثرات بالقوه محیط‌زیستی در انتخاب عایق مقاومسازی که این مقاله به بررسی آن می‌پردازد نیز، مسأله مهمی است.

عایق چیست؟

عایق، ماده ‌ای است که برای جلوگیری از انتقال گرما یا صدا از یک منطقه به منطقه دیگر طراحی شده است. معمولاً برای حفظ گرما و یا صدا در داخل یا خارج از خانه یا محدود کردن آن به بخش‌های خاصی از خانه استفاده می‌شود. عایق می‌تواند به روش‌های مختلف کار کند، اما معمولاً از موادی استفاده می‌کند که از میلیون‌ها محفظه کوچک هوا تشکیل شده‌اند. هوای ساکن، عایق بسیار خوبی است و هوای محبوس شده، همان چیزی است که به اکثر انواع عایق‌ها، مقاومت حرارتی بالایی بالایی می‌بخشد.

آشنایی با انواع رایج عایق بر اساس عملکرد

انواع مختلفی از عایق وجود دارد. اما دو نوع رایج آن‌ها بر اساس کاربرد، عایق‌های حرارتی و صوتی هستند. در ادامه به معرفی هر یک از این‌ها می‌پردازیم:

عایق حرارتی برای کنترل گرما

عایق حرارتی، فرآیند عایق‌ بندی مواد از انتقال حرارت بین موادی است که در تماس حرارتی هستند. عایق حرارتی با هدایت حرارتی آن اندازه گیری می‌شود. برای عایق حرارتی از مواد رسانای حرارتی کم استفاده می‌شود. علاوه بر هدایت حرارتی، چگالی و ظرفیت حرارتی نیز، از ویژگی‌های مهم مواد عایق هستند. عایق حرارتی معمولاً در دیوارها و سقف‌ها، به‌ویژه دیوارهای بیرونی خانه که در آن گرما به دست می‌آید یا از دست می‌رود، یافت می‌شود.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب‌و‌هوا در فصول مختلف، متفاوت است، عایق‌کاری شما باید با اصول طراحی صحیح همراه شود. اگر محل زندگی شما همیشه گرم یا سرد است، با در نظر‌ گرفتن این موضوع در طراحی برای نصب عایق، باید گنجانده شود.

عایق صوتی برای کنترل صدا

عایق صوتی، نوعی عایق است که با ایجاد مانعی بین فضای داخلی و خارجی ساختمان، از ورود یا خروج صدا به یک فضای بسته جلوگیری می‌کند. از آنجایی که صدا می‌تواند به بیش از یک حالت حرکت کند، فرآیند دقیق و انتخاب مواد مورد‌استفاده برای مدیریت عایق صدا متفاوت خواهد بود. در برخی موارد، عایق به طور مؤثر، انتقال صدا را کاهش می‌دهد، اما انتقال صداها را به طور کامل حذف نمی‌کند. عایق صوتی معمولاً در دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها یافت می‌شود، اما عایق صوتی تخصصی معمولاً برای کاربردهای خاص (مثلاً سینمای خانگی) در نظر گرفته می‌شود.

به همین ترتیب، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که صدای خارجی ناشی از چیزهایی مانند جاده‌های شلوغ، فرودگاه‌ها، خطوط قطار یا ماشین‌آلات صنعتی است، ممکن است بخواهید به روش‌های تخصصی برای حفظ آن صدا در بیرون اقدام کنید. اقدامات عایق صوتی، به‌ویژه برای پنجره‌ها، سقف‌ها و دیوارها، می‌تواند تفاوت زیادی در حفظ آرامش شما ایجاد کند.

چه نوع عایق هایی موجود است؟

احتمالاً اولین نوع عایق که مردم به آن فکر می‌کنند، معمولاً پشم شیشه یا پشم سنگ است. این‌ها پانل‌های سبک و کرکی از مواد هستند که در داخل چارچوب خانه شما - به طور معمول در فضاهای دیوار یا در سقف خانه شما قرار می‌گیرند که با به دام انداختن هوا در داخل الیاف کار می‌کنند. سایر انواع رایج عایق عبارت است از:

  • عایق سلولزی
  • فوم پلی اورتان
  • ایزوگام
  • پلی ایزوسیانورات
  • رزین ملامین
  • فایبرگلاس
  • فوم شانه تخم مرغی
  • یونولیت
  • عایق ایزوپل
  • آرت فلکس
  • فوم پلی استایرن

هر کدام از این عایق‌ها، برای به دام انداختن یا دفع گرما و یا صدا، متفاوت عمل می‌کند و مزایا و معایب متفاوتی دارد. عایق صوتی اختصاصی می‌تواند به عایق فیبری با چگالی بالاتر یا سایر مواد متراکم نیاز داشته باشد و اغلب از مواد مبتنی بر پلیمر مانند لاستیک یا چسب ساخته می‌شود. اگرچه در کاربردهای مسکونی، ترکیب یک سیستم از چگالی ساختار دیوار داخلی با عایق حجیم نصب شده، مزایای صوتی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

بررسی فاکتورهای اثرگذار زیست محیطی عایق ها

برای مشاهده واقعی تأثیرات زیست محیطی عایق‌بندی می‌تواند چندین مورد را در نظر گرفت:

انتشار کربن

بهره‌ وری، همیشه اولین موردی است که در نظر گرفته می‌شود. این عمدتاً به دلیل نیاز جهان به محدود کردن وابستگی آن به سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ است. با سوزاندن سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز، این امر باعث افزایش انتشار کربن می‌شود و به نوبه خود، تأثیر زیادی بر گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست دارد.

محیط تولید

وقتی صحبت از تولید صنعتی می‌شود، برخی از مواد تولید شده می‌توانند به طور استثنایی انرژی‌بر باشند که منجر به ایجاد تأثیرات مخرب بر محیط زیست می‌شود. انواع خاصی از عایق وجود دارد که نیاز به استفاده از محصولات غیر‌پایدار دارد.

مواد قابل بازیافت

برخی از مواد عایق وجود دارند که درصد بالایی از محتوای بازیافتی را شامل می‌شوند. این به نوبه خود می‌تواند به کاهش تقاضا برای منابع طبیعی جهان کمک کند.

محل دفن زباله

وقتی صحبت از عایق‌هایی می‌شود که بازیافت آن‌ها در پایان استفاده، آسان است، می‌تواند به کاهش تقاضا در محل‌های دفن زباله که با سرعت هشداردهنده‌ای پر می‌شوند، کمک کند.

بهره وری انرژی انواع عایق

برای سرمایه‌گذاری در بهره‌وری انرژی و کمک به کاهش انتشار کربن، صاحبان خانه‌ها و ساختمان‌ها باید همیشه کیفیت عایق برخی از محصولات عایق را در نظر بگیرند. محصولات عایق مانند فایبرگلاس، چوب پنبه، سلولز و فوم پلی یورتان، همگی دارای R-value هستند (مقاومت محصول در برابر جریان گرما به این معنی که هر چه مقدار R محصول بالاتر باشد، در عایق‌کاری خانه و بهبود آن بهتر است. راندمان انرژی) 3.5 در هر اینچ است، در حالی که محصولاتی مانند فوم پلی یورتان سلول بسته دارای مقدار R بسیار بالاتر 6 در هر اینچ خواهند بود. فوم اسپری همچنین کیفیت آب‌بندی هوای برتری را ارائه می‌دهد که با بستن شکاف‌هایی که در آن گرما از بین می‌رود، کارایی انرژی را بهبود می‌بخشد.

ارزیابی ویژگی های زیست محیطی برخی از انواع عایق های رایج

حال، بیایید برخی از انواع عایق‌های اساسی و ویژگی‌های زیست محیطی آن‌ها را در نظر بگیریم:

عایق پشم سنگ

یکی از متداول ‌ترین عایقی که کاربرد بسیار گسترده ‌ای دارد، مطمئناً پشم معدنی سنگ است. پشم سنگ از مخلوطی از سنگ مذاب، یک چسب و مقداری روغن تولید می‌شود که همگی در معرض دمای بسیار بالا هستند. ساختار مستحکم پشم سنگ، آن را برای تعدادی از مصارف از جمله دیوارهای بتنی و چوبی، سقف و عایق کف استفاده می‌کنند. جنبه زیست محیطی آن این است که قابل بازیافت است و در صورت نگهداری مناسب، قابل استفاده مجدد است، در معرض پوسیدگی نیست و غیر قابل احتراق است که آن را بسیار بادوام می‌کند.

خوب است بدانید که برخی از تولیدکنندگان برای تهیه پشم سنگ، از درصد معینی (حدود 20 درصد) از ضایعات صنعتی ثانویه - یک بایندر بدون فرمالدئید و پشم معدنی بازیافتی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، اثرات مخرب  زیست‌محیطی در مورد پشم سنگ این است که، فرآیند تولید آن، شامل انتشار برخی از گازهای مضر مانند مونوکسید کربن، فنل و فرمالدئید است و همچنین ترکیب آن شامل استخراج مواد است که می‌تواند منجر به تخریب محیط زیست شود.

عایق پشم شیشه

پشم شیشه، از شیشه بازیافتی، سنگ آهک، خاکستر سودا و شن و ماسه تولید می‌شود که به الیاف تبدیل شده و در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد. تمام موارد ذکر شده برای پشم سنگ برای پشم شیشه نیز صدق می‌کند، با چند تفاوت ناشی از ساختار آن که می‌تواند شامل محتوای بازیافتی بیشتری باشد (معمولاً تا 60٪ ضایعات پس از مصرف) که یک چیز خوب است.در عایق پشم شیشه، از بور به‌منظور بهبود کیفیت مقاومت در برابر رطوبت استفاده می‌شود که اساساً چیز بدی است و اثر مخرب برای محیط زیست دارد.

عایق فوم گلاس

عایق فوم گلاس، نوعی از عایق‌های معدنی است که به‌ویژه در عایق‌های بام‌های مسطح و سبز کاربرد دارد.

این نوع عایق، از مخلوطی از کربن و شیشه خرد شده ساخته شده است که حرارت داده شده و به شکل

حباب در می‌آید. درست مانند پشم شیشه، حاوی حدود 60 درصد ضایعات پس از مصرف است، قابل بازیافت،

مقاوم در برابر آب، بخار و آتش است، به دلیل مقاومت فشاری آن، بسیار پایدار است. از معایب اساسی زیست

محیطی این ماده عایق، این واقعیت است که انتشار گازهای مضر خاصی را در تولید شیشه به دنبال دارد.

عایق پلی استایرن

مواد عایق بعدی که باید در نظر گرفته شود، مواد پلی استایرن منبسط شده و اکسترود شده است که برای

تولید تخته‌های عایق صلب استفاده می‌شود. در حالی که پلی استایرن منبسط شده از مخلوطی از پلی استایرن

و پنتان ساخته می‌شود، سپس به‌منظور انبساط پلی استایرن حرارت داده می‌شود. پلی استایرن اکسترود شده،

از مخلوط کریستال‌های پلی استایرن و مواد افزودنی ساخته می‌شود، سپس ذوب می‌شود و به مایع پلاستیکی

تبدیل می‌شود. مزایای اساسی این نوع عایق اساساً یکسان است - آنها هم قابل بازیافت هستند

(هنگامی که به ورقه‌های جدید اضافه می‌شوند) و هم قابل استفاده مجدد، مقاوم در برابر آب و پوسیدگی هستند.

از سوی دیگر، از آنجایی که از نفت مشتق شده است، هر دو محصول عایق، دارای خطرات آلودگی ناشی از

تولید نفت و پلاستیک هستند، از جمله هیدروکربن‌هایی که هنگام فرآیند تولید، ساطع می‌شوند در حالی که

بازدارنده آتش تلقی می‌شود.

عایق پلی اورتان

عایق پلی اورتان در فرآیند به اصطلاح پلیمریزاسیون تولید می‌شود که در آن دو مونومر با افزودن یک عامل دمنده

واکنش نشان می‌دهند. این نوع عایق، قابل بازیافت، قابل استفاده مجدد، مقاوم در برابر آب، حیوانات موذی

و پوسیدگی است. درست مانند عایق پلی‌استایرن، این تخته‌های عایق صلب نیز از مواد پتروشیمی‌ مشتق

شده‌اند که به این معنی است که تولید پلاستیک و روغن، دارای خطرات آلودگی خاصی است، اما همچنین

شامل انتشار برخی از زباله‌های خطرناک به آب‌و‌هوا است که باید در محدوده‌های تعیین شده توسط مقررات قابل اجرا باشد.

عایق پلی یورتان

عایق فوم فنولیک

عایق فوم فنولیک از رزین فنولیک و یک عامل کف ساز ساخته می‌شود. در فرآیند تولید، سخت‌کننده‌ای اضافه می‌شود

که منجر به واکنش گرمازا رزین می‌شود و باعث می‌شود رزین به کف تبدیل شود که پس از آن به

سرعت سفت و سخت می‌شود. بیشتر در عایق‌کاری کف، دیوار و سقف استفاده می‌شود. احتمالاً آشکارترین

نقطه ضعف آن این واقعیت است که به‌راحتی قابل بازیافت نیست و از فنل فرمالدئید مشتق شده است. از طرف

دیگر، مقاوم در برابر شعله و رطوبت است، استحکام و عملکرد حرارتی قابل‌توجهی دارد و در صورت حفظ و نگهداری،

مجدداً قابل‌استفاده است.

آیا عایق شما سازگار با محیط زیست است؟

تأثیرات زیست‌ محیطی موادی که استفاده می‌کنیم، یکی از موضوعات داغی است که امروزه اغلب مورد بحث قرار می‌گیرد.

زیرا مردم در تلاشند راهی برای حذف یا حداقل کاهش تعداد منابع بالقوه آلودگی محیط زیست در هر جنبه از

زندگی روزمره ما، از جمله صنعت تولید به‌ویژه صنعت تولید عایق، بیابند. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که خانه‌های ما،

باید به طور مناسب، از اثرات منفی خارجی به‌ویژه با استفاده از مواد مختلف، محافظت شود. چیزی که ما نمی ‌دانیم این است که

محصولات عایق که استفاده می‌کنیم، چقدر برای محیط زیست مضر هستند و چه کاری برای به حداقل رساندن این خطر

می‌توانیم انجام دهیم. احتمالاً اولین قدم، دانستن کمی بیشتر در مورد تأثیرات زیست محیطی برخی از مواد عایق خانگی رایج است.

اولین نکته، در مورد رابطه بین عایق‌ کاری و حفاظت از محیط زیست است که بسیار اهمیت دارد

و باید همیشه در نظرگرفته شود ولی معمولاً فراموش می‌شود.مواد عایق، صرف نظر از کاربردی که دارند، بهتر است به این ویژگی

آن‌ها که آیا دوستدار محیط زیست هستند یا خیر نیز، باید توجه داشته باشیم. خانه‌ای که به‌خوبی عایق‌بندی شده است،

منجر به استفاده کمتر از دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود که این خود، منجر به انتشار کمتر CO2

و در نتیجه ایجاد محیطی بسیار تمیزتر و بهتر می‌شود. به همین دلیل است که درک این نکته مهم است که برخی از محصولات

ممکن است چندان سازگار با محیط زیست نباشند، اما در مورد عملکرد حرارتی آنها بسیار کارآمد هستند، بنابراین تأثیر

منفی محیطی اغلب با بازده انرژی بالای آن‌ها جبران می‌شود.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

تهیه پشم سنگ از یک مرجع مطمئن و معتبر باعث اطمینان از کیفیت و کارایی آن می گردد. بنابراین، در صورتی

که بهترین عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ را می خواهید، بهتر است به دنبال بهترین فروشندگان باشید.

سایت نیرم یکی از بهترین و معتبرترین  توزیع کنندگان انواع پشم سنگ با کیفیت است

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران

  • پشم سنگ آسیا
  • ۰
  • ۰

عایق لحاف آلومینیوم، یک ماده عایق با دمای بالا است که از سیلیس و آلومینیوم ساخته شده است.

یک پلیمر چسبنده با فویل آلومینیومی به ضخامت 50 میکرون در یک طرف پشم سنگ پتویی متصل شده است.

 

پتوی محافظ حرارتی یک پتو با روکش فویل آلومینیومی است که به منظور انعطاف پذیری بهتر تولید شده است.

از پتوی عایق در مناطقی که ممکن است نیاز به محافظت از سطح باشد یا ظاهر زیبایی مورد نظر باشد،استفاده می شود.

لحاف عایق با چگالی بالا (8 پوند) با یک پتوی آلومینیومی ضخیم و محکم می‌تواند شعله مستقیم را حفظ کند.

در مقابل دما تا 2300 درجه فارنهایت در سمت پتو (نه در سمت آلومینیوم متصل) مقاومت کند.

این پتوهای ساخته شده از خالص ترین شکل آلومینا و سیلیکات حاوی آزبست نیستند.

ویژگی های عایق لحاف آلومینیوم(لفاف آلومینیوم)

قوی و بادوام:

این پتو غیر قابل احتراق دارای استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر شوک حرارتی است که به آن اجازه می دهد

تا ساختار نرم خود را بدون انقباض در محدوده دمای توصیه شده حفظ کند.

سبک و انعطاف پذیر:

این پتوها به دلیل سبک بودن و انعطاف پذیر بودن، نصب و کار با آن ها بسیار آسان است.

علاوه بر این، بر اساس نیاز به راحتی به شکل دلخواه برش داده می شود و نصب آنها را بدون دردسر و بدون دردسر می کند.

محافظت پیشرفته:

این پتوهای الیاف سرامیکی قوی و بادوام با فویل آلومینیومی متصل به یک طرف، به منظور محافظت از سطح پتو در برابر آسیب های خارجی است.

بنابراین ارزش عایق و محافظت عالی برای قطعات / اجزاء یا سطح شما فراهم می شود.

کاربردها:

پتوهای محافظ حرارتی برای کاربردهای حفاظت آتش غیرفعال و استفاده در سیستم های با دمای بالا طراحی شده اند.

این دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی برای حفاظت در برابر آتش و اهداف عایق است.

این را می توان برای کوره، آهنگری، کوره، دیگهای بخار، ریخته گری، دودکش، عایق لوله شومینه استفاده کرد.

همچنین به طور گسترده ای به عنوان عایق در راه اندازی HVAC استفاده می شود.

علاوه بر این، می توان از آن در هنگام سوزاندن، سوزاندن و زغال کردن هنگام لحیم کاری، لحیم کاری، جوشکاری، آسیاب کردن یا برش استفاده کرد.

خطر ابتلا به بیماری های جدی را که از طریق آزبست ایجاد می شود کاهش می دهد.

https://www.asiarockwool.co/%d8%b9%d8%a7%db%8c%d9%82-%d9%84%d8%ad%d8%a7%d9%81-%d8%a2%d9%84%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85/

 

  • پشم سنگ آسیا